W publikacji w sposób kompleksowy omówiono obowiązki ciążące na pracodawcy w przypadku przejścia zakładu pracy albo jego części na innego pracodawcę. Przedstawiono je nie tylko w sferze indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, lecz poruszono także kwestie socjalne, ubezpieczeń społecznych czy prawa karnego.
Celem opracowania jest zwrócenie uwagi na problemy, które wiążą się z restrukturyzacją zakładu pracy i ochrony praw przejmowanych pracowników. Autorka wskazuje nie tylko na potężne obowiązki, które musi wykonać pracodawca w związku z planowanym transferem zakładu pracy,w dodatku na instrumenty prawne, po które może sięgnąć pracownik w sytuacji, kiedy pracodawca nie wywiąże się w sposób należyty z tych obowiązków.
Uwzględnione zostały najnowsze zmiany legislacyjne, m.in. W zakresie dokumentacji pracowniczej czy obowiązywania nowych przepisów o ochronie danych osobowych związanych z wejściem w życie RODO, a także inne znaczne zagadnienia dotyczące np.
outsourcingu pracowniczego. Adresaci:Książka jest przeznaczona głównie dla przedsiębiorców, pracowników działów personalnych, a także sędziów, adwokatów, radców prawnych, jak w dodatku przedstawicieli nauki zajmujących się omawianą tematyką.