W publikacji szczegółowo zaprezentowano kwestie prawne dotyczące szeroko rozumianych mediów: prasy drukowanej, radia, telewizji i Internetu, odwołując się do regulacji krajowych i europejskich.
Omówiono m.in.:
-zasadę wolności słowa;
-instytucję sprostowania prasowego;
-regulacje dotyczące funkcjonowania nadawców radiowych i telewizyjnych, w tym dostawców audiowizualnych usług medialnych na żądanie;
-reklamę w mediach;
-ochronę dóbr osobistych w działalności mediów;
-zagadnienia ochrony dzieci przed krzywdzącymi dla nich treściami dostępnymi w mediach.
Analizie zostały poddane także regulacje związane z zatrudnianiem dziennikarzy, procedura rejestracji dzienników i czasopism. Przedstawiono w dodatku zasady budowy programu radiowego i telewizyjnego.
Omówiono m.in.:
-zasadę wolności słowa;
-instytucję sprostowania prasowego;
-regulacje dotyczące funkcjonowania nadawców radiowych i telewizyjnych, w tym dostawców audiowizualnych usług medialnych na żądanie;
-reklamę w mediach;
-ochronę dóbr osobistych w działalności mediów;
-zagadnienia ochrony dzieci przed krzywdzącymi dla nich treściami dostępnymi w mediach.
Analizie zostały poddane także regulacje związane z zatrudnianiem dziennikarzy, procedura rejestracji dzienników i czasopism. Przedstawiono w dodatku zasady budowy programu radiowego i telewizyjnego.
Tytuł Prawo mediów Autor red. Piotr Ślęzak Wydawnictwo Wolters Kluwer EAN 9788381878432 ISBN 9788381878432 Kategoria Literatura, Prawo liczba stron 360 Format 17,6x25 cm Rok wydania 2020 Oprawa broszurowa