Kompleksowe opracowanie poświęcone statusowi prawnemu sekretarza jednostki samorządu terytorialnego pokazuje jego zadania, kompetencje, uprawnienia i obowiązki. W książce zaprezentowano zagadnienia, których znajomość jest konieczna do korzystnego konstruowania unormowań prawnych dotyczących funkcjonowania sekretarza w danej jednostce samorządu terytorialnego: analizę statusu prawnego sekretarza jednostki samorządu terytorialnego; najważniejsze zagadnienia dotyczące kwestii pracowniczych i ustrojowych sekretarza w gminie, powiecie i województwie; płaszczyzny relacji sekretarza z organem wykonawczym lub piastunami tych organów oraz organem stanowiącym.
Publikacja stanowi praktyczną wykładnię przepisów prawa, obejmującą nowe regulacje oraz unormowania wprowadzone na mocy ustawy z 11.01.2018 r. O zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych (Dz.U.
poz. 130). Opracowanie uwzględnia poglądy wyrażone w doktrynie oraz w piśmiennictwie prawa administracyjnego. Autorzy zawarli propozycje rozwiązań praktycznych kwestii budzących wątpliwości, zagadnień dotąd nieporuszonych w literaturze bądź słabo zbadanych.
Każdy rozdział książki został wzbogacony o wzory i schematy działań w zakresie poruszanej w nich problematyki. Adresaci: Publikacja zainteresuje przede wszystkim sekretarzy i pracowników organów jednostek samorządu terytorialnego, samorządowców, radnych i innych pracowników administracji samorządowej.
Będzie {pomocn|przydatn)a także dla prawników praktyków oraz pracowników naukowych zajmujących się prezentowaną tematyką.