Prezentowany komentarz stanowi uniwersalne źródło wiedzy na temat mechanizmów prawnych regulujących czas pracy kierowców. Gromadzi nie tylko wykładnię obowiązujących przepisów, ale także dorobek judykatury, a także nauki prawa pracy z tej dziedziny.
Autorzy uwzględnili zmiany wynikające z przyjętego na poziomie Unii Europejskiej tzw. Pakietu mobilności, który wszedł w życie 2.02.2022 r. Składają się nań: rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1054 z 15.07.2020 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 w odniesieniu do nieznacznych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, śladowych przerw i dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku, a także zmieniające rozporządzenie (UE) nr 165/2014 w odniesieniu do określania położenia za pomocą tachografów, dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1057 z 15.07.2020 r.
ustanawiająca przepisy szczególne w odniesieniu do dyrektywy 96/71/WE i dyrektywy 2014/67/UE dotyczące delegowania kierowców w sektorze transportu drogowego i zmieniająca dyrektywę 2006/22/WE w odniesieniu do wymogów w zakresie egzekwowania przepisów, a także rozporządzenie (UE) nr 1024/2012.
zestaw ten wpłynął szczególnie na zwiększenie poziomu ochrony warunków pracy kierowców, zakładając jednorodne drobne warunki obowiązujące w każdym państwie członkowskim UE. Publikacja jest asygnowana zwykle dla prawników zajmujących się transportem drogowym, a także menedżerów transportu, funkcjonariuszy zajmujących się jego kontrolą i działaczy związkowych.
Tytuł Ustawa o czasie pracy kierowców. Komentarz Autor praca zbiorowa Wydawnictwo Wolters Kluwer EAN 9788383286969 ISBN 9788383286969 Kategoria Literatura, Prawo liczba stron 224 Format 240x168 mm Rok wydania 2023 Oprawa broszurowa