W książce zaprezentowano szczegółową analizę i kategoryzację istotnych zagadnień dotyczących wizerunku gminy i jego ochrony, w tym m.in.:
budowanie wizerunku gminy, kreowanie producenta i branding gminy, kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy, rola logotypu jako elementu identyfikacji wizualnej gminy;
wizerunek jako dobro osobiste gminy: pojęcie dobra osobistego osoby prawnej i jego charakter prawny, wizerunek jako korzystne imię gminy, identyfikacja wizualna gminy, hasła promocyjne i slogany reklamowe gminy;
ochrona wizerunku gminy: środki ochrony dóbr osobistych gminy, przykłady naruszenia wizerunku gminy, a także strefy identyfikacji wizualnej, roszczenia w sytuacji naruszeń.
W publikacji odwołano się nie tylko do jurydycznego rozumienia wizerunku, lecz także przywołano kontekst badań socjologicznych i ekonomicznych, z zasady z zakresu marketingu i promocji. Takie ujęcie tematu ukazuje szerszy zakres przesłanek i uwarunkowań, jakimi kieruje się jednostka samorządu terytorialnego w tworzeniu i użytkowaniu swego wizerunku.
Adresaci: Publikacja dedykowana jest dla osób zajmujących się kreowaniem wizerunku jednostek samorządu terytorialnego, a także wizerunku w marketingu terytorialnym. Zainteresuje także adwokatów i radców prawnych współpracujących z samorządami i przedstawicieli nauki prawa, ekonomii, czy socjologii.
budowanie wizerunku gminy, kreowanie producenta i branding gminy, kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy, rola logotypu jako elementu identyfikacji wizualnej gminy;
wizerunek jako dobro osobiste gminy: pojęcie dobra osobistego osoby prawnej i jego charakter prawny, wizerunek jako korzystne imię gminy, identyfikacja wizualna gminy, hasła promocyjne i slogany reklamowe gminy;
ochrona wizerunku gminy: środki ochrony dóbr osobistych gminy, przykłady naruszenia wizerunku gminy, a także strefy identyfikacji wizualnej, roszczenia w sytuacji naruszeń.
W publikacji odwołano się nie tylko do jurydycznego rozumienia wizerunku, lecz także przywołano kontekst badań socjologicznych i ekonomicznych, z zasady z zakresu marketingu i promocji. Takie ujęcie tematu ukazuje szerszy zakres przesłanek i uwarunkowań, jakimi kieruje się jednostka samorządu terytorialnego w tworzeniu i użytkowaniu swego wizerunku.
Adresaci: Publikacja dedykowana jest dla osób zajmujących się kreowaniem wizerunku jednostek samorządu terytorialnego, a także wizerunku w marketingu terytorialnym. Zainteresuje także adwokatów i radców prawnych współpracujących z samorządami i przedstawicieli nauki prawa, ekonomii, czy socjologii.
Tytuł Wizerunek gminy i jego ochrona Autor Natalia Mrukowska Wydawnictwo Wolters Kluwer EAN 9788381879132 ISBN 9788381879132 Kategoria Literatura, Prawo ilość stron 215 Format 210x148 mm Rok wydania 2020 Oprawa twarda