• Tytuł wchodzący w skład nowej kolekcji publikacji dodatkowych „Kalejdoskop ucznia", których celem jest ćwiczenie głównych umiejętności w kl. 1–3, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Publikacje mają poszerzać oraz pogłębiać wiedzę i umiejętności uczniów. Mogą być użyte jako materiał dodatkowy (uzupełniający) podczas zajęć w szkole lub jako praca domowa.
• Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do ćwiczenia grafomotoryki i kaligrafii, w miejsce publikacji ze starej GM: „Piszę", jeden grzbiet, objętość ok. 80 stron.
• W publikacji uwzględniono zmiany w podstawie programowej dla przedszkola i klas 1–3. Konstrukcja publikacji uwzględnia umiejętności dzieci 7-letnich, które znają większość liter podstawowych i ćwiczyły ich kreślenie w zerówce.
• Zawartość i budowa zeszytu:
– Blok ćwiczeń wprowadzających – umożliwia dzieciom orientowanie się w pisaniu w liniaturze (utrwalenie rytmu liniatury oraz zapamiętanie linii i pól, w których należy pisać litery).
– Blok ćwiczeń z podstawowych 24 liter alfabetu – rozkładówki z literami wprowadzonymi w kolejności alfabetycznej według stałego schematu:
✓ jedna strona: drobna i duża litera do pisania w tunelu; wyrazy, w których znajduje się omawiana litera, przedstawione za pomocą fotografii; szlaczki literopodobne w zwiększonej liniaturze, pisanie pojedynczych liter po śladzie i samodzielnie – w liniaturze standardowej, obrazki do rysowania po śladzie;
✓ druga strona: ćwiczenia w pisaniu danej litery w połączeniach literowych, sylabach, wyrazach i zdaniach zbudowanych z podstawowych 24 liter alfabetu (po śladzie i do samodzielnego przepisywania w liniaturze charakterystycznej), a także różne ćwiczenia związane z omawianą literą.
Materiał pozwala uczniom pracować z wybranymi stronami niezależnie od zestawu edukacyjnego, z którego się uczą. Nauczyciel może polecać najpierw pisanie tylko poszczególnych liter (tak aby uczniowie mogli wyćwiczyć ich zarys), a następnie pisanie sylab, wyrazów, zdań złożonych wyłącznie z podstawowego alfabetu (zakładamy, iż te litery dziecko poznało już w zerówce).
– Blok ćwiczeń z trudniejszymi literami, takimi jak: ą, ę, ó, ż, spółgłoskami miękkimi i zmiękczeniami poprzez „i" oraz dwuznakami. Rozkładówki budowane według stałego schematu:
✓ jedna strona przeznaczona na dwie litery: pisanie śladowej i obfitej litery w tunelu; wyrazy, w których znajduje się omawiana litera, przedstawione przy pomocy zdjęć; pisanie pojedynczych liter po śladzie i samodzielnie – w liniaturze standardowej;
✓ druga strona: przeróżne ćwiczenia związane z pisaniem wyrazów i zdań z tymi literami.
Materiał pozwala na wyćwiczenie poprzez uczniów pisowni trudniejszych liter i dwuznaków. Spółgłoski miękkie i zmiękczenia przez „i" zestawiono ze sobą, dzięki czemu uczniowie od razu ćwiczą pisanie tych znaków w opozycji i mogą łatwiej przyswoić zagadnienia ortograficzne.
– Blok ćwiczeń ze wszystkimi poznanymi literami.
W całym zeszycie znajdują się dodatkowo ćwiczenia dotyczące: kończenia albo kolorowania rysunków, podpisywania obrazków oraz rebusy, rozsypanki literowe i wyrazowe (różne typy ćwiczeń upraszczających rękę i umiejętność pisania).
• Ćwiczenia zamieszczone w zeszycie utrwalają umiejętność poprawnego pisania liter w separacji, połączeń literowych, wyrazów i zdań i usprawniają rękę, percepcję i pamięć wzrokową.
Podtytuł: Szkoła podstawowa
seria procesu: KALEJDOSKOP UCZNIA
ISBN: 9788302170218
Kod paskowy: 9788302170218
Autorzy: Królik Anna
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 20321
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 80
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 20.0x27.0cm
Głębokość (mm): 6
Waga: 0.195
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
• Uniwersalny, okołocyklowy zeszyt do ćwiczenia grafomotoryki i kaligrafii, w miejsce publikacji ze starej GM: „Piszę", jeden grzbiet, objętość ok. 80 stron.
• W publikacji uwzględniono zmiany w podstawie programowej dla przedszkola i klas 1–3. Konstrukcja publikacji uwzględnia umiejętności dzieci 7-letnich, które znają większość liter podstawowych i ćwiczyły ich kreślenie w zerówce.
• Zawartość i budowa zeszytu:
– Blok ćwiczeń wprowadzających – umożliwia dzieciom orientowanie się w pisaniu w liniaturze (utrwalenie rytmu liniatury oraz zapamiętanie linii i pól, w których należy pisać litery).
– Blok ćwiczeń z podstawowych 24 liter alfabetu – rozkładówki z literami wprowadzonymi w kolejności alfabetycznej według stałego schematu:
✓ jedna strona: drobna i duża litera do pisania w tunelu; wyrazy, w których znajduje się omawiana litera, przedstawione za pomocą fotografii; szlaczki literopodobne w zwiększonej liniaturze, pisanie pojedynczych liter po śladzie i samodzielnie – w liniaturze standardowej, obrazki do rysowania po śladzie;
✓ druga strona: ćwiczenia w pisaniu danej litery w połączeniach literowych, sylabach, wyrazach i zdaniach zbudowanych z podstawowych 24 liter alfabetu (po śladzie i do samodzielnego przepisywania w liniaturze charakterystycznej), a także różne ćwiczenia związane z omawianą literą.
Materiał pozwala uczniom pracować z wybranymi stronami niezależnie od zestawu edukacyjnego, z którego się uczą. Nauczyciel może polecać najpierw pisanie tylko poszczególnych liter (tak aby uczniowie mogli wyćwiczyć ich zarys), a następnie pisanie sylab, wyrazów, zdań złożonych wyłącznie z podstawowego alfabetu (zakładamy, iż te litery dziecko poznało już w zerówce).
– Blok ćwiczeń z trudniejszymi literami, takimi jak: ą, ę, ó, ż, spółgłoskami miękkimi i zmiękczeniami poprzez „i" oraz dwuznakami. Rozkładówki budowane według stałego schematu:
✓ jedna strona przeznaczona na dwie litery: pisanie śladowej i obfitej litery w tunelu; wyrazy, w których znajduje się omawiana litera, przedstawione przy pomocy zdjęć; pisanie pojedynczych liter po śladzie i samodzielnie – w liniaturze standardowej;
✓ druga strona: przeróżne ćwiczenia związane z pisaniem wyrazów i zdań z tymi literami.
Materiał pozwala na wyćwiczenie poprzez uczniów pisowni trudniejszych liter i dwuznaków. Spółgłoski miękkie i zmiękczenia przez „i" zestawiono ze sobą, dzięki czemu uczniowie od razu ćwiczą pisanie tych znaków w opozycji i mogą łatwiej przyswoić zagadnienia ortograficzne.
– Blok ćwiczeń ze wszystkimi poznanymi literami.
W całym zeszycie znajdują się dodatkowo ćwiczenia dotyczące: kończenia albo kolorowania rysunków, podpisywania obrazków oraz rebusy, rozsypanki literowe i wyrazowe (różne typy ćwiczeń upraszczających rękę i umiejętność pisania).
• Ćwiczenia zamieszczone w zeszycie utrwalają umiejętność poprawnego pisania liter w separacji, połączeń literowych, wyrazów i zdań i usprawniają rękę, percepcję i pamięć wzrokową.
Podtytuł: Szkoła podstawowa
seria procesu: KALEJDOSKOP UCZNIA
ISBN: 9788302170218
Kod paskowy: 9788302170218
Autorzy: Królik Anna
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 20321
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 80
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 20.0x27.0cm
Głębokość (mm): 6
Waga: 0.195
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka