Karty pracy z serii Ćwiczę, myślę, rozwijam się. Trening mowy i myślenia u dzieci z zaburzeniami komunikacji to komplet ćwiczeń ogólnorozwojowych, wspomagających rozwój i rozumienie mowy. Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, grafomotoryczne, sekwencyjne, słuchowe i językowe, pamięć, a także koordynację wizualnie-ruchową.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi posiadającymi trudności w nabywaniu i rozumieniu mowy. W sumie kart pracy jest 128 w 4 blokach plus 9 tekturowych (labirynty i karty typu 'wskaż różnice').
Publikację można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, oddziałach integracyjnych, na zajęciach logopedycznych i rewalidacyjnych. Karty mogą także wykorzystywać rodzice do pracy z dziećmi w domu.
Przedział wiekowy można określić na ok. 3 do ok. 8 lat - w zależności od tego, jak funkcjonuje dziecko. Autor: Marzena Fenert, KreatywneWrota.pl Patronat: CzasDzieci.pl, Gabinet Logopedyczny Rybka, LoogoMOWA.
Autorka o pracy nad publikacją - kliknij tutaj. Podoba mi się to, że w zeszytach wyszukamy na równi ćwiczenia kolorowe jak i czarno-białe. Dzięki czemu materiał nie jest zrównoważony, a przy tym drugim typu ćwiczeń, dziecko ma okazję na samodzielne kolorowanie.
I tu właśnie dochodzimy do kolejnej sprawy. Kupując ten komplet, nastawcie się, że nie starczy Wam ołówek do wypełniania ćwiczeń. Nic z tych rzeczy. Musicie przygotować jeszcze dodatkowo: plastelinę, bibuły, klej, nożyczki, kolorowe piórka czy suche liście, farby, wodę, watę, kolorowe spinacze, ryż, kaszę, piasek i niemało innych.
Zaskoczeni$74 To właśnie cała autorka zadania pomyślane są tak, by były jak najszczególniej kreatywne i urozmaicone dla dziecka. (...) Zadania zawarte w zeszytach ćwiczą szczególnie sporo umiejętności dziecka.
wyszukacie tam więc ćwiczenia narracji (ilustracje do opowiedzenia, układanie historyjek obrazkowych), czytania/ słuchania ze zrozumieniem, analizy wzrokowej (np.: łączenie jednorodnych obrazków w pary, składanie obrazków z części, ), słuchu fonemowego, ćwiczenia lewopółkulowe (eliminacja ze zbioru, kontynuowanie i kompletowanie sekwencji tematycznych, szeregowanie), ćwiczenia myślenia logicznego i analitycznego, relacji przestrzennych (ćwiczenia przyimków), niemało ćwiczeń angażujących małą motorykę (wycinanie, naklejanie, wypełnianie, kolorowanie, łączenie kropek, zamalowywanie).
(...) Komu poleciłabym tę pozycję$75 Myślę,najczęściej rodzicom, których dzieci posiadają kłopoty z komunikacją. Poleciłabym ją z kilku powodów. Wszystko jest skategoryzowane w jedną całość często rodzice szukają osobno książeczek z ćwiczeniami sekwencji, osobno z ćwiczeniami np.: grafopercepcji.
Tutaj macie cały wachlarz ćwiczeń. Zasobność treści każde ćwiczenie jest inne. Nie powtarzają się obrazki, ani żadne części. Są coraz to nowe ilustracje, słowa, polecenia. Inspiracja do ćwiczeń samodzielnych i wymyślania innych zadań w domu nie ma tygodnia, abym nie otrzymała maila z pytaniem o ergonomiczne wyróznionie jak wykonać ćwiczenie np.: sekwencji.
Tutaj macie kawę na ławę. Niemało okazji do ćwiczeń językowych opowiadanie, słuchanie, czytanie, odpowiadanie, ćwiczenia gramatyczne, poznawanie nowych słów buzia się nie zamyka $76$77$78$79 Ćwiczenia dają dziecku nad wyraz dużą możliwość samodzielnego działania i kreatywności, dla mnie to wyjątkowo ważne.
Fragment recenzji Magdaleny Rybki opublikowany na blogu Gabinet Logopedyczny RYBKA Pełny tekst tutaj Kiedy w moje ręce trafiły karty pracy Ćwiczę, myślę, rozwijam się. Trening mowy i myślenia u dzieci z zaburzeniami komunikacji autorstwa Pani Marzeny wiedziałam, że nie będzie to kolejny zeszyt ćwiczeń z zadaniami, iż nie będą to zwyczajne karty pracy wytwarzane według norm i schematów działania w przypadku zaburzeń komunikacji.
Wiedziałam, iż teczka którą trzymam w ręku to przemyślana w każdym calu, dopracowana z dbałością o najmniejszy szczegół, wypracowana metodą prób i błędów, a najczęściej produkowana z miłości do dziecka realna pomoc dla rodziców, logopedów, terapeutów i nauczycieli.
Nie myliłam się. (...) Co odszukamy wewnątrz urokliwej fioletowej teczki$80 Cztery bloki tematyczne na każdą z pór roku, wypełnione materiałem do rozmaitego typu ćwiczeń językowych, a także ogólnorozwojowych, angażujących i solidnie aktywizujących dziecko i rodzica do działania.
Każdy z zestawów zbudowany jest w oparciu o powtarzający się schemat: spory obrazek tematyczny o którym dziecko może opowiadać, opisywać kogo i co widzi, zadawać pytania, słuchać treści opowiadanych poprzez opiekuna czy generować własne wypowiedzi w oparciu o temat rysunku.
(...) Każdy z czterech bloków celowo używam takiego sformułowania, ponieważ karty sklejone właśnie w formie bloku, są proste do wyrywania i wielokrotnego powielania oscyluje wokół tematu jednej pory roku.
Praca z materiałem tematycznym jest wyjątkowo przyjemna, nawiązując do obecnej aury można przy okazji ćwiczeń namacalnie pokazać dziecku dużo miejsc, zjawisk, rzeczy, czynności, a jak wiadomo to, czego możemy realnie i bezpośrednio poznać zostaje w naszej pamięci najdłużej.
Fragment recenzji Katarzyny Knopik opublikowany na blogu LoogoMOWA Pracownia Logopedyczna