Wyrazy zawarte w pomocy zostały posegregowane na 14 grup analogicznie do porządku zaproponowanego w serii pani prof. Jagody Cieszyńskiej "Kocham Czytać".
w trakcie proponowanego treningu dzieci kolejno podczepiają do lokomotywy wagony i odczytują "przyłączone" wyrazy. Ciekawość - czym to jest tym razzem naładowany pociąg - urozmaica zabawę. Uczniowie po przeczytaniu: tłumaczą znaczenie wyrazu, układają z nim zdanie, wyszukują sylaby, które powtarzają się w wyrazach, wskazują podobieństwa i różnice w wyrazach, tworzą świeże wyrazy poprzez dodanie do wyrazu bazowego sylaby albo litery.Pomoc może być używana w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, uczniami mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, z nawykiem literowania, niedokształceniem mowy o typie afazji, a także z dziećmi objętymi wczesną nauką czytania.
w trakcie proponowanego treningu dzieci kolejno podczepiają do lokomotywy wagony i odczytują "przyłączone" wyrazy. Ciekawość - czym to jest tym razzem naładowany pociąg - urozmaica zabawę. Uczniowie po przeczytaniu: tłumaczą znaczenie wyrazu, układają z nim zdanie, wyszukują sylaby, które powtarzają się w wyrazach, wskazują podobieństwa i różnice w wyrazach, tworzą świeże wyrazy poprzez dodanie do wyrazu bazowego sylaby albo litery.Pomoc może być używana w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji, uczniami mającymi trudności w czytaniu i pisaniu, z nawykiem literowania, niedokształceniem mowy o typie afazji, a także z dziećmi objętymi wczesną nauką czytania.