„Mag z Kremla" w samej tylko Francji sprzedał się dotąd w ponad półmilionowym nakładzie, a prawa do powieści kupili wydawcy z kilkudziesięciu krajów. Tytułowym bohaterem owej fikcji politycznej jest reżyser teatralny i modnego reality show Wadim Baranow, którego zbieg okoliczności czyni głównym socjotechnikiem odpowiedzialnym za sukces Putina.
Baranow to postać inspirowana Władysławem Surkowem, rzeczywistym radcą Kremla, który zrozumiał, że ludziom nie tyle niezbędna jest polityka, ile mitologia; nie „ciepła woda w kranie" – ale poczucie wyjątkowości.
Dlaczego subtelny artysta i poeta, jakim był Baranow, zostaje konstruktorem społecznej rzeczywistości, gdzie nie ma miejsca na zniuansowane myśli i uczucia? Obok postaci fikcyjnych spotkamy na kartach powieści te znane z pierwszych stron gazet: pomiędzy innymi Borysa Bierezowskiego, Eduarda Limonowa, Jewgienija Prigożina, Michaiła Chodorkowskiego… Powieść da Empoliego, pisana przed wybuchem wojny w Ukrainie, obejmująca okres od wojny w Czeczenii, poprzez igrzyska olimpijskie w Soczi, po inwazję na Krymie, dotyczy wszakże aparatu rosyjskiego państwa, ale w istocie jest refleksją nad uniwersalnymi mechanizmami władzy, tak szczególnie niezbędną i aktualną w świecie ogarniętym nacjonalistycznymi populizmami, czemu sprzyjają świeże technologie.
„Mag z Kremla" w 2022 roku został wyrózniony Nagrodą Akademii Francuskiej, znalazł się także w finale Nagrody Goncourtów. „To najlepszy debiut, jaki czytałem, od czasów »Łaskawych« Jonathana Littella".
Frédéric Beigbeder Powyższy opis pochodzi od wydawcy.