„Królestwo” to gra łącząca w sobie atrybuty gry strategicznej i przygodowej. Jej specyficzną cechą jest wyeksponowanie zagadnień etycznych. Gra może posiadać przez to znaczenie wychowawcze i formacyjne. „Królestwo” pozwala przećwiczyć uczestnikom w tzw.
rzeczywistości wtórnej (czyli na płaszczyźnie zabawy) szereg wyborów moralnych. W toku rozgrywki poszczególne zdarzenia i wybory prowadzą do określonych konsekwencji, co pozwala dzieciom zauważyć związek pomiędzy solidnymi sytuacjami a wartościami, które się w nich ujawniają.
Treści wychowawcze są ukryte pod powłoką fabuły, która rozwija się w zależności od postępów graczy (grę uzupełnia bajka, której dwie części należy odczytać przed i po rozgrywce). Zadaniem gry nie jest sprawdzanie lub doskonalenie WIADOMOŚCI graczy (jak w grach edukacyjnych), ale stworzenie okazji do użycia w trakcie zabawy wiedzy o tym, co jest korzystne i złe, a także PRZEŻYCIA na płaszczyźnie fikcji konsekwencji, jakie przynoszą ze sobą wybory moralne.
Treść gry jest baśniowa, a przekaz Ewangeliczny dociera do dzieci nie przez GRAFIKĘ lub TEKST,przez MECHANIKĘ gry. Oznacza to, że gracz może PRZEĆWICZYĆ wybory i zachowania, o których mówi Biblia w trakcie „zwykłej” gry planszowej.
Przyzwyczaja to do kierowania się wyodrębnioniami sumienia w życiu powszednim. Inaczej niż w większości gier o charakterze religijnym, we wspólnej rozgrywce mogą się spotkać osoby WIERZĄCE i NIEWIERZĄCE. Na żadnym etapie gry nie jest sprawdzana wiedza religijna.
Doświadczenie pokazuje też, iż większość dzieci nie orientuje się, iż fabuła gry oparta jest na Ewangelii i mimo to, odczuwają dużą przyjemność z zabawy, opierając się w swoich wyborach na zasadach wg których są wychowywane.
Gra dla 2-6 gracyz, wiek 8+