"To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika.,,Badanie rynku.
Jak zrozumieć konsumenta$1323" to kompendium wiedzy autorstwa pięćdziesięciu ekspertek i ekspertów działający w ramach Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, stwarzających na co dzień branżę badań marketingowych w Polsce.
Zajmują się zbieraniem informacji, przeprowadzaniem analiz, wnioskowaniem i budowaniem użytecznych rekomendacji. Na bazie wieloletniego doświadczenia stworzyli ergonomiczny przewodnik porządkujący aktualną wiedzę o badaniach rynku i opisujący prawidłowe praktyki, które warto stosować.
Książka daje możliwość zapoznania się z metodami i technikami badawczymi w licznych obszarach biznesu. Została podzielona na kilka części. Pierwsza mieści opis komponentów procesu badawczego od briefu po prezentację wyników.
Druga część to funkcjonalny przewodnik po metodach badawczych - jednocześnie tych typowych, jak i bardziej specjalistycznych. W trzeciej części znalazły się badawcze odpowiedzi na mocne pytania biznesowe zleceniodawców.
Na końcu umieściliśmy słownik, wyjaśniający kluczowe pojęcia. Rozdziały zostały wzbogacone o cytaty ekspertów, przykłady empiryczne oraz ćwiczenia praktyczne.