Książka jest pierwszą na rynku publikacją z zakresu e-commerce uwzględniającą polską specyfikę. Obejmuje zarówno aspekty strategiczne, jak i finansowe handlu w internecie oraz mieści pełen proces: od strategii e-biznesu aż po budowanie business case i zarządzanie kanałem e-commerce.
Jest wzbogacona o studia przypadków z polskiego rynku, a także o funkcjonalne narzędzia zarządcze. Została napisana z myślą o praktykach związanych z branżą handlu internetowego. Jest ponadto cennym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomii, zarządzania, marketingu i handlu elektronicznego.
idealne kompendium wiedzy na temat handlu elektronicznego, w którym autorka zawarła podstawowe pojęcia i definicje dotyczące tego rynku, zarówno w wymiarze makro-, jak i mikrootoczenia. Wskazuje, w jaki sposób rozwija się e-commerce i jakie są główne determinanty tego wzrostu.
pokaźnym elementem poradnika są zasady budowania strategii dla e-handlu w kontekście modelowania tego biznesu, budowania nieszablonowych wartości dla klienta, a także stawiania celów i zwrotu z inwestycji w podejmowane działania.
Ważnym elementem książki jest charakterystyka specyfiki klienta online i budowanie sprawnych i dobrych doświadczeń nie tylko w kontekście samej architektury sklepu, ale szeroko rozumianych taktyk i narzędzi e-marketingowych w ramach całego cyklu zakupowego i punktów styku sklepu internetowego z klientem.
Książkę rekomenduję wszystkim zajmującym się budowaniem i rozwojem handlu elektronicznego, w szczególności właścicielom sklepów i platform handlowych online, przedsiębiorcom skoncentrowanym na biznesie online, studentom i wszystkim, których interesują części budowania dynamicznych modeli e-commerce.
Jacek Kotarbiński Informacja o autorze/ redaktorze: Justyna Skorupska posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe z obszaru IT i zarządzania biznesowego. Wykładowca akademicki z zakresu e-commerce. Członek Rady ds.
Cyfryzacji powołana przez Ministra Cyfryzacji w listopadzie 2016 r., przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej I i II kadencji, Head of Business Consulting w e-point SA. Aktywnie reprezentuje i wspiera interesy gospodarcze firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce.
Zaangażowana jest też w prace zespołów międzynarodowych w ramach realizacji wspólnej polityki rozwoju Gospodarki Elektronicznej E-commerce Europe.