kolekcja krótki KURS to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Autorzy, będący ekspertami w danej dziedzinie, omawiają z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje, a przez to powodują, że tematy niełatwe stają się przystępne.
To przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących designu. Czytelnik dowie się z niego: • Jak rozumieć design w ujęciu całościowym, przeciwstawiając się powszechnemu przekazowi medialnemu, który sprowadza go do roli drugoplanowej, czysto ozdobnej? • Jak definiować design biorąc pod uwagę, że słowo to ma niemało stopni znaczeniowych i samo w sobie jest źródłem zamieszania? • Co wiemy o pierwotnych innowacjach i jak wpływają one na to, co budujemy dziś? • Jak konkretnie odczuwamy wpływ wartości kulturowych, który ujawnia się w projektowanych obiektach? • Czy za każdym razem projektanci przez design mogą dążyć do wyrażania swej specyficznej osobowości i swojej kreatywności? • Jaki wpływ ma otoczenie na wzorce korzystania z przedmiotów i jak je budować? • Jak można zaangażować potencjalnych użytkowników projektowanych przedmiotów? • Z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć nadążając za postępem technicznym? • Czy globalizacja jest zagrożeniem dla designu?