To pierwszy podręcznik, który koncentrując się jednocześnie na metodach gromadzenia i analizowania informacji z pomiaru ilościowego i jakościowego w sposób kompleksowy prezentuje teoretyczne zagadnienia obsługi klienta.
Jego zakres został dostosowany pod kątem problemów występujących w praktyce zawodowej. W książce wyjaśniono, jak rozpoznać zapotrzebowania klienta i dopasować cykl obsługi zamówienia do jego wymagań i oczekiwań.
Przedstawione w niniejszej pracy metody, pozwalające na zbadanie odczuwanej satysfakcji klienta, mogą być wykorzystane do pomiaru osiągniętego poziomu świadczonych usług, a także będą cennym źródłem danych służących do porównań z innymi świadczeniodawcami usług w danym segmencie.
Mogą jeszcze wyodrębnić te obszary, w których powinna nastąpić poprawa jakości oferowanych usług. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków: logistyka, zarządzanie i ekonomia na których wykładane są m.in.
przedmioty takie jak: logistyka, logistyczna obsługa klienta, metody ilościowe w logistyce, logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, usługi logistyczne, zarządzanie procesami logistycznymi. W książce znajdujemy (...) korzystnie umotywowaną naukowo narrację o charakterze aplikacyjnym.
(...) Publikacja ma walory równocześnie dydaktyczno-naukowe, jak i funkcjonalne. Może posiadać zastosowanie zarówno w procesie nauczania (studia wyższe, kursy rozszerzenia kwalifikacji, studia podyplomowe i w mniejszym zakresie - szkoły przeciętne kształcące w obszarze zarządzania marketingowców i logistyków), jak również w pracy zawodowej.
nad wyraz może być {pomocn|przydatn)a w sytuacjach w których należy dokonać oceny poziomu świadczonej obsługi logistycznej bądź zaprojektowania takiej obsługi. Z recenzji prof. Dr. Hab. Inż.