Podręcznik dla studentów wyższych lat ekonomii, a także zarządzania i marketingu do wykładów specjalistycznych dotyczących zachowań konsumentów i budowy programów lojalnościowych, a także koncepcji marketingu indywidualnego.
Może dodatkowo być przydatny praktykom kształtującym strategię marketingową i programy lojalnościowe w swych firmach. Gromadzi najnowszą, usystematyzowaną wiedzę o lojalności klientów, jej typach, należycieściach i uwarunkowaniach.
Autorzy przedstawiają zarówno podstawy teoretyczne, jak i liczne przykłady rozwiązań używanych w praktyce.W książce omówiono kolejno:istotę i typy lojalności,modele lojalności,motywacje klientów,typologię lojalności,dynamikę zmian postaw klientów,pomiar lojalności.Praca ma jednocześnie wysokie walory merytoryczne, jak i poręczne.
Autorzy prezentują bowiem najnowszą wiedzę, opartą na literaturze światowej, popartą licznymi przykładami z życia gospodarczego. Każdy rozdział kończą pytania kontrolne. Podręcznik posiada w dodatku bogatą bibliografię i indeks rzeczowy.Autorzy podręcznika są pracownikami naukowymi i wykładowcami Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, a także praktykami - konsultantami i doradcami gospodarczymi - współpracującymi z wieloma firmami.