stosowanej, do zastosowania na ćwiczeniach z metodyki. Główną ideą książki jest zgromadzenie w jednym miejscu wiadomości na temat najważniejszych problemów, z którymi styka się nauczyciel. Publikacja łączy najróżniejsze perspektywy metodologiczne
i dyscyplinarne: językoznawczą, psychologiczną, dydaktyki i komunikacji, przyswajania języka.
Książka gromadzi podstawowe informacje z zakresu glottodydaktyki, lecz też skupia się na jednostkowych doświadczeniach zdobytych podczas uczenia się i nauczania języków obcych. Przedstawia sporo konkretnych przykładów do omówienia i zadań użytecznych, polegających najczęściej na ocenie przykładów ćwiczeń z uczniem albo sposobów
nowoczesnania nauczyciela. Kładzie nacisk na intensywną rolę ucznia w procesie dydaktycznym poprzez dobór stosownej strategii uczenia się. Prezentuje komentarze do zadań, w których autorka podkreśla, że ocena danego zadania albo sposobu innowacyjnania zależna od kontekstu, w jakim pracuje nauczyciel – typowo od tego, kim są uczniowie i jakie mają cele. Wyróżnia rolę stałych i powtarzalnych procesów w przyswajaniu języka obcego. Każdy rozdział posiada podsumowanie i wykaz lektur uzupełniających.
Książka pani Zofii Chłopek jest wartościową publikacją metodyczną dla germanistów, wyjątkowo konieczną, gdyż publikacji tego typu brak – przygotowaną kompetentnie i szczegółowo [ ]. Podręcznik akademicki przedstawiony mi do zaopiniowania uważam za tekst wartościowy i nad wyraz praktycznie przydatny dla studentów germanistyki, którzy pragną zostać nauczycielami.
Prof. Zw. Dr hab. Hanna Komorowska
„Metodyka nauczania języka niemieckiego. Podręcznik dla studentów germanistyki i początkujących nauczycieli" to publikacja od lat oczekiwana i niezwykle ważna dla wszelkich zainteresowanych innowacyjnym kształceniem nauczycieli języka niemieckiego w naszym kraju. [ ] Wszystkie zamieszczone w tomie zadania stanowią solidne wyzwania poznawcze dla użytkowników publikacji. Nie są w żaden sposób banalne. Namawiają czytelnika do konkretnej refleksji na temat najszczególniej istotnych aspektów współczesnego kształcenia językowego. Realizacja pokaźnej części z nich zaplanowana jest w grupach, co ułatwi wspólne negocjowanie i wypracowanie koncepcji zajęć języka niemieckiego.
Wszystkie zadania mogą być z powodzeniem wykorzystywane także w ramach seminariów i warsztatów doskonalących dla czynnych zawodowo (nie tylko) początkujących nauczycieli języka niemieckiego. Ich realizacja w kontekście przeróżnych form doskonalenia przyczyni się do obszerniejszego otwarcia na nowoczesne koncepcje glottodydaktyczne (z zasady o podłożu psycho- i neurolingwistycznym).
„Metodyka nauczania języka niemieckiego" Zofii Chłopek to publikacja bardzo wartościowa pod względem pedeutologicznym. W pełni rekomenduję jej wydanie w obecnym formacie koncepcyjnym. Jej ukazanie się powinno w pośredni sposób przyczynić się do unowocześnienia procesu kształcenia przyszłych germanistów w Polsce.
Dr hab. Przemysław E. Gębal
Podtytuł: Podręcznik dla studentów germanistyki oraz początkujących nauczycieli
ISBN: 9788301200602
Kod paskowy: 9788301200602
Autorzy: Chłopek Zofia
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20411
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 432
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5
Głębokość (mm): 24
Waga: 0.77
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka