"Racją istnienia sztuki jest nie tylko odziaływanie na sferę mentalną i emocjonalną człowieka, lecz ich związek z realną rzeczywistością. Oferując niekonwencjonalne środki wyrazu, stymulując zmianę sposobu postrzegania rzeczywistości i proponując nieszablonowe instrumentarium procesu twórczego - sztuka może stanowić nie tylko źródło inspiracji, lecz także realną przestrzeń kreowania nowych pomysłów i rozwiązywania problemów." - napisała we wprowadzeniu redaktor naukowa książki, Agnieszka Wojtczuk-Turek. I to właśnie ukazaniu niezliczonych możliwości korzystania z kreatywności służą rozmaite studia przypadków przedstawione w poszczególnych rozdziałach (…). Przykłady są nie tylko przeróżne,w dodatku ich świeżość spojrzenia czy interpretacji jest odmienna. W książce omówione są zagadnienia takie jak: partnerstwo kreatywne, CSR, wpływ designu na budzenie emocji klientów - Experience Economy, i inne, mało do tej pory niedużo eksplorowane, zagadnienia. Publikacją powinni zainteresować się badacze zajmujący się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań, a także badaniami z zakresu przywództwa. Książka będzie na dodatek pożądaną literaturą uzupełniającą dla studentów wszystkich stopni, wraz z doktorantami, zgłębiającymi ekonomiczne i zarządcze konteksty kultury.
Prof. Zw. Dr hab. Dorota Ilczuk