Publikacja przygotowana przez prawników dla przedsiębiorców. Omawia obowiązujące od 25 grudnia 2014 roku bezprecedensowe zmiany przepisów regulujących działalność online. Poszczególne rozdziały zostały wzbogacone przykładami z praktyki, fragmentami decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wyrokami sądów powszechnych, przykładowymi klauzulami abuzywnymi, a także wytycznymi Komisji Europejskiej w sprawie stosowania nowych przepisów.
Książka uwzględnia także zmiany przepisów dotyczących kontroli i nowoczesnania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów prowadzonych przez Prezesa UOKiK.Autorzy szczegółowo omawiają zmiany w relacji przedsiębiorca-konsument dotyczące:odstąpienia od umowy - ile czasu ma konsument na odstąpienie od umowy, czy można zwrócić towar uszkodzony, czy przedsiębiorca musi zwrócić koszt dostawy;obowiązków informacyjnych - co zmienić w ścieżce zakupowej sklepu internetowego, co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego, jak poprawnie oznaczyć przycisk służący złożeniu zamówienia w e-sklepie;odpowiedzialności przedsiębiorcy - jakie uprawnienia ma przedsiębiorca podczas kontroli prowadzonej przez Prezesa UOKiK, czy innowacyjnanie może dotyczyć praktyki, która została zaniechana, jak efektywnie uchronić się przed karą pieniężną.Komentarz ma użyteczny i prekursorski układ - poszczególne artykuły ustawy zostały pogrupowane w bloki tematyczne, tak aby czytelnik mógł z łatwością zapoznać się z wybranym zagadnieniem bez konieczności analizowania ustawy "przepis po przepisie".