"Głównym celem podręcznika jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie teoretyczno-metodologicznej koncepcji wyceny i kreowania wartości przedsiębiorstwa oraz określenie na tym gruncie ram ich użytecznej aplikacji w systemie strategicznego zarządzania podmiotem gospodarczym, istotnie - długoterminowego zarządzania finansami.
Aktualne tendencje w rozwoju i ewolucji działalności inwestycyjnej, a także finansowej przedsiębiorstw tworzyją obiektywne zapotrzebowanie na analizę i interpretację cyklu wyceny czy oceny strategii maksymalizacji wartości.
Strategia taka i jej ocena powinny koncentrować się przeważnie na: korzystnym zdefiniowaniu nośników wartości dla właścicieli, wyborze odpowiednich mierników oceny kształtowania tej wartości, analizie korzyści dla właścicieli osiąganych z programów restrukturyzacyjnych i strategii wzrostu zewnętrznego, włączeniu wszelkich stron zainteresowanych funkcjonowaniem przedsiębiorstwa (interesariuszy), a nad wyraz menedżerów i pracowników, w proces kreowania wartości dla właścicieli.
Autor wyjaśnia podstawowe pojęcia w sposób przystępny, a przydatność aplikacyjną gwarantują liczne przykłady i poręczne studia przypadków.