Celem autorki było zdefiniowanie i usystematyzowanie gatunków literacko-dziennikarskich powstających współcześnie, w czasie postprawdy,, a także warunkowanych zwrotem performatywnym. Autorka odtwarza historyczne tło narodzin powieści, a także dziennikarstwa, a następnie analizuje realizacje gatunków literacko-dziennikarskich ostatnich dwu dekad w literaturze polskiej.
Zjawiska te interpretuje w odniesieniu do analogicznych gatunków w literaturze anglojęzycznej. "Książka stanowi interesujące studium na temat współczesnego, szeroko rozumianego reportażu. Napisana kompetentnie i niebanalnie, będzie, jak sądzę, ważną lekturą dla czytelników zajmujących się formami literacko-dziennikarskimi.
Autorka wykorzystała oryginalny pomysł uporządkowania - na tle historycznym i europejskim - nowych gatunków dziennikarskich, wyłaniających się z kolejnych zwrotów w humanistyce. Progresywność pracy polega na umiejętnym przełamywaniu przez autorkę stylu naukowego stylem dziennikarskim, felietonowym, co jest bez dwóch zdań zaletą książki napisanej,,z pazurem", miejscami lekko i dowcipnie, szczególnie gdy autorka włącza w narrację anegdoty.
Eklektyczność stylu - zindywidualizowanego i oryginalnego - właściwie koresponduje z rozważanymi poprzez nią gatunkami-hybrydami." Z recenzji dr hab. Elżbiety Konończuk, prof. UwB Powyższy opis pochodzi od wydawcy.