świeże wydanie książki "Cukierku, ty łobuzie", sugerowanej jako lektura dla klas I-III, zostało wzbogacone o opracowanie poszerzające kompetencje czytelnicze dziecka. Publikację otwiera rozdział przygotowujący do lektury - zawarte w nim wskazówki posiadają zachęcić ucznia do sięgnięcia po książkę, lecz także sprawić, żeby jej czytanie stało się twórcze i aktywne.
Pozostała część opracowania to zbiór informacji o genezie utworu, świecie przedstawionym, najważniejszych wydarzeniach i przesłaniu kolejnych rozdziałów, a wszystko wzbogacone o zróżnicowane ciekawostki. Swym charakterem oraz formą odbiega ono od typowych omówień lektur - nie stanowi "ściągi" dla leniwych lub nielubiących czytać, a wręcz przeciwnie - inspiruje do lektury i uczy, jak robić to sprawnie i satysfakcjonująco.
To także pomoc dla rodziców i nauczycieli, jak zachęcać do czytania i jak rozmawiać o książkach, żeby dziecko chciało i lubiło po nie sięgać. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.