"„ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Anny Seretny i Ewy Lipińskiej to pierwszy podręcznik do metodyki nauczania polszczyzny jako języka obcego, uwzględniający jednocześnie nauczanie części systemu języka, jak również nauczanie wydajności
Z recenzji prof. W.T. Miodunki
„ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego (...) ma charakter książki metodycznej z szczególnie korzystną zawartością wiedzy z zakresu systemu języka polskiego. Autorki umiały wyróżnić właściwe proporcje pomiędzy użytecznym kształtem efektywności językowej a teoretyczną wiedzą o języku, całkiem trafnie uznając prymat praktyki językowej i komunikacyjnej, redukując natomiast wiedzę teoretyczną przeznaczoną z reguły dla lektorów do takiego zakresu, który stanowi niezbędne zaplecze doskonalenia praktyki. Poradnik (...) realizuje w pełni treści merytoryczne i metodyczne, jest znakomicie skonstruowany i spełnia wszystkie kryteria określające jego wartość dydaktyczną.”
Z recenzji prof. U. Żydek-Bednarczuk
„ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego – to sugestia adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych, a także studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego i do nauczycieli polonijnych.
Dzięki ABC zainteresowani będą mogli wejść w krąg podstawowych zagadnień związanych z metodyką nauczania języka polskiego jako obcego, zapoznać się z interesującymi technikami nauczania i różnymi typami ćwiczeń językowych.”
Ze wstępu"
Z recenzji prof. W.T. Miodunki
„ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego (...) ma charakter książki metodycznej z szczególnie korzystną zawartością wiedzy z zakresu systemu języka polskiego. Autorki umiały wyróżnić właściwe proporcje pomiędzy użytecznym kształtem efektywności językowej a teoretyczną wiedzą o języku, całkiem trafnie uznając prymat praktyki językowej i komunikacyjnej, redukując natomiast wiedzę teoretyczną przeznaczoną z reguły dla lektorów do takiego zakresu, który stanowi niezbędne zaplecze doskonalenia praktyki. Poradnik (...) realizuje w pełni treści merytoryczne i metodyczne, jest znakomicie skonstruowany i spełnia wszystkie kryteria określające jego wartość dydaktyczną.”
Z recenzji prof. U. Żydek-Bednarczuk
„ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego – to sugestia adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych, a także studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego i do nauczycieli polonijnych.
Dzięki ABC zainteresowani będą mogli wejść w krąg podstawowych zagadnień związanych z metodyką nauczania języka polskiego jako obcego, zapoznać się z interesującymi technikami nauczania i różnymi typami ćwiczeń językowych.”
Ze wstępu"