W podręczniku omówiono krok po kroku funkcjonowanie organizmu człowieka. Treści są wprowadzane stopniowo, aby ułatwić uczniom ich zrozumienie i przyswojenie. Przedstawienie złożoności ludzkiego organizmu od najprostszych struktur po nieprzystępną budowę całych układów narządów pozwala uczniom odnaleźć zależności występujące pomiędzy omawianymi elementami. Poszczególne układy są prezentowane w kolejności zgodnej z wymogami nowej podstawy programowej.
Autorzy podręcznika powiązali budowę i funkcjonowanie organizmu z chorobami i profilaktyką zdrowotną wskazane w nowej podstawie programowej wyjaśnianie zasad higieny i profilaktyki zdrowotnej przy każdym omawianym układzie pozwala zrozumieć powiązania między funkcjonowaniem układu a chorobami wynikającymi z zaburzeń tego funkcjonowania, a także wykształcić w uczniach poprawne nawyki dbania o własne zdrowie.
Liczne obserwacje i doświadczenia gwarantują, iż uczeń dostrzeże poręczną stronę nauki. W podręczniku zamieszczono opisy wszystkich obowiązkowych doświadczeń, które angażują uczniów i nakłaniają do samodzielnej pracy, uczą stawiania hipotez, dokonywania obserwacji i wydobywania wniosków. Każda prezentacja zawiera wykaz materiałów niezbędnych do wykonania doświadczenia, szczegółowy opis jego przebiegu, a także pytania pomagające w sformułowaniu adekwatnych wniosków.
interesująca grafika nakłania do nauki. Wysokiej jakości zdjęcia i rysunki, perfekcyjnie skorelowane z treścią wykładu, działają na wyobraźnię i pomagają w zapamiętywaniu omawianych zagadnień. Czytelne infografiki, łączące ilustracje z informacjami, upraszczają zrozumienie skomplikowanych procesów i zależności.
Działy z podręcznika
1. Hierarchiczna budowa organizmu człowieka. Skóra. Układ ruchu
2. Układ pokarmowy i odżywianie się
3. Układ krążenia. Układ niepodatnościowy
4. Układ oddechowy. Układ wydalniczy
5. Układ nerwowy. Narządy zmysłów. Układ dokrewny
6. Układ rozrodczy. Rozmnażanie i rozwój
7. Homeostaza. Zdrowie i choroby
Autorzy podręcznika powiązali budowę i funkcjonowanie organizmu z chorobami i profilaktyką zdrowotną wskazane w nowej podstawie programowej wyjaśnianie zasad higieny i profilaktyki zdrowotnej przy każdym omawianym układzie pozwala zrozumieć powiązania między funkcjonowaniem układu a chorobami wynikającymi z zaburzeń tego funkcjonowania, a także wykształcić w uczniach poprawne nawyki dbania o własne zdrowie.
Liczne obserwacje i doświadczenia gwarantują, iż uczeń dostrzeże poręczną stronę nauki. W podręczniku zamieszczono opisy wszystkich obowiązkowych doświadczeń, które angażują uczniów i nakłaniają do samodzielnej pracy, uczą stawiania hipotez, dokonywania obserwacji i wydobywania wniosków. Każda prezentacja zawiera wykaz materiałów niezbędnych do wykonania doświadczenia, szczegółowy opis jego przebiegu, a także pytania pomagające w sformułowaniu adekwatnych wniosków.
interesująca grafika nakłania do nauki. Wysokiej jakości zdjęcia i rysunki, perfekcyjnie skorelowane z treścią wykładu, działają na wyobraźnię i pomagają w zapamiętywaniu omawianych zagadnień. Czytelne infografiki, łączące ilustracje z informacjami, upraszczają zrozumienie skomplikowanych procesów i zależności.
Działy z podręcznika
1. Hierarchiczna budowa organizmu człowieka. Skóra. Układ ruchu
2. Układ pokarmowy i odżywianie się
3. Układ krążenia. Układ niepodatnościowy
4. Układ oddechowy. Układ wydalniczy
5. Układ nerwowy. Narządy zmysłów. Układ dokrewny
6. Układ rozrodczy. Rozmnażanie i rozwój
7. Homeostaza. Zdrowie i choroby