Metoda, w ramach której dzieciom opowiada się lub czyta historyjki czy bajki w języku obcym, wizualizując jednocześnie ich treść, to metoda narracyjna. Celem niniejszej monografii jest przybliżenie Czytelnikowi założeń teoretycznych właśnie tej metody [...], ukazanie, jak w praktyce wygląda nauczanie języków obcych metodą narracyjną na etapie przedszkolnym [...], zaprezentowanie instrumentów pomiaru wydajności językowych, które pozwolą na zmierzenie za jej pomocą nabytych przez dzieci efektywności językowych [...], a także przedstawienie wyników badań empirycznych nad sprawnością jej używania w nauczaniu języka obcego na etapie przedszkolnym [...].
Monografia ma stanowić na ogół zachętę i inspirację dla wszystkich osób, które zajmują się nauczaniem języków obcych na etapie przedszkolnym, a więc nauczycieli czy lektorów, lub które będą trudniły się tym zajęciem w przyszłości, a więc studentów kierunków filologicznych o specjalności nauczycielskiej.
dodatkowo ma także pomóc w obaleniu powszechnie panującej opinii, że żeby uczyć języka obcego w przedszkolu, nie trzeba legitymować się obszerną wiedzą z zakresu metodyki nauczania języka obcego na etapie przedszkolnym.
Fragment wstępu Powyższy opis pochodzi od wydawcy.