Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niedużo materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką – lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx.
Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób zastosować w klasie albo gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść nieprzeciętnie motywuje uczniów.
Niniejsza książka ma potencjał, aby zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich. Dr Brenda Smith Myles Ohio Center for Autism and Low Incidence W niniejszej książce przedstawiono wydajny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wydobywania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania.
Program wykorzystuje podejście multisensoryczne i jest asygnowany do pracy z dziećmi w wieku 5–9 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku i kolorowe materiały do oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.
Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi.
Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi dodatkowo zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu.
Mieszka w Brandenton na Florydzie.