Od powstania we Florencji w 1921 roku jako firma proponująca bagaże dla elit do współczesnej pozycji producenta jako producenta kultowych akcesoriów i linii couture, dom mody Gucci stał się gigantem w branży mody luksusowej. Na przestrzeni ostatniego stulecia charakterystyczne skórzane wyroby Gucci i dekadencka ubranie w gustowny sposób łączyły skromność z przepychem, a wszystko to pod pożądanym logo podwójnej litery „G".
Książka ukazuje historię początków producenta jako producenta elitarnych bagaży i odzieży jeździeckiej opisując, w jaki sposób rodzina przezwyciężyła konflikty i wojenne trudności aby ostatecznie odrodzić się jako gigant haute couture lat 90. XX wieku, a pod obecnym kierownictwem Alessandra Michelego zaznaczyć swoją występowanie w świecie mody ulicznej i zyskać świeże pokolenie miłośników. Ponad 100 świetnie wyselekcjonowanych zdjęć pokazuje odważne, a zarazem zmysłowe projekty producenta Gucci potwierdzając jej pozycję najistotniej wpływowej firmy dzisiejszych czasów.