Obamamania w Kenii przeniknęła do kultury materialnej i niematerialnej tego kraju: jego imię i wizerunek były stosowane poprzez licznych przedsiębiorców, a także stanowiły inspirację dla artystów, tworzących m.in. Graffiti oraz karykaturę polityczną. Obamamania byłą dodatkowo szeroko komentowana poprzez lokalną prasę gazety kenijskie, równocześnie dominujące na rynku czasopisma anglojęzyczne oraz dzienniki suahilijskie w czasie ośmiu lat prezydentury Baracka Obamy poświęciły szczególnie sporo uwagi podkreślając, że jego więzy rodzinne powinny uczynić z Kenii istotnie ważnego partnera politycznego Stanów Zjednoczonych.
Autorka, analizując karykatury Baracka Obamy, przedstawia jak umiejętnie kenijscy twórcy wykorzystują zjawisko Obamamanii nie tylko do komentowania działań amerykańskiego prezydenta,w głównej mierze do krytycznego spojrzenia na własne podwórko polityczno-społeczne. Dzięki interdyscyplinarnym metodom badawczym uwzględniającym osiągnięcia językoznawstwa kognitywnego, medioznawstwa, nauk społecznych i politycznych, książka stanowi wnikliwe studium szczegółowe, ale ma także odniesienia ogólne, a oryginalny, ciekawy pod względem artystycznym i pełen humoru materiał badawczy z całą pewnością zainteresuje obfite grono czytelników.