Książka [], wbrew skromnym wymiarom, odkrywa przed nami (nawet w profilu) nie tylko znaczny potencjał badawczy związany z problematyką dziedzictwa kulturowego oraz pęknięcia międzypokoleniowego w pedagogice polskiej, ale za sprawą bezkompromisowego i krytycznego upominania się jej Redaktora o najwyższe standardy uprawiania nauki i badań i radykalną przebudowę istniejącej formacji intelektualnej, zachęca nas do rozpoznania, zrozumienia, a także stosowania idei strukturalnej złożoności procesów kulturowych, badawczych i edukacyjnych. Idei, która może wyjaśnić dużo lepiej złożone zjawiska i procesy edukacyjne, interesujące każdego na serio zaangażowanego pedagoga. [].
W sugerowanej książce uważny czytelnik odnajdzie nie tylko wielobarwną narracyjnie próbę rozmowy poszukującej najlepszej wersji rzeczywistości pedagogicznej, ale także, a może najczęściej, twórczą kontynuację pewnego przełomu intelektualnego, zapoczątkowanego chociażby przez B.F. Trentowskiego, podjętego w okresie międzywojennym i odrestaurowanego poprzez grupę pedagogów w czasie sprzyjającym ciągłości myślenia. Te i inne argumenty sprawiają, iż [] książka nie tylko powinna być wydana i rozpowszechniona, lecz jej idea powinna być kontynuowana zarówno w debatach konferencyjnych, jak i kolejnych grantach badawczych, by zachęcić i przyciągnąć tych otwartych na wysiłek swoistego myślowego eksperymentu przełożenia tego, co było (i jest warte naszej uwagi), na problematykę aktualnych i przyszłych wyzwań edukacyjnych.
Fragment recenzji wydawniczej prof. Dr. Hab. Wiesława Andrukowicza
W sugerowanej książce uważny czytelnik odnajdzie nie tylko wielobarwną narracyjnie próbę rozmowy poszukującej najlepszej wersji rzeczywistości pedagogicznej, ale także, a może najczęściej, twórczą kontynuację pewnego przełomu intelektualnego, zapoczątkowanego chociażby przez B.F. Trentowskiego, podjętego w okresie międzywojennym i odrestaurowanego poprzez grupę pedagogów w czasie sprzyjającym ciągłości myślenia. Te i inne argumenty sprawiają, iż [] książka nie tylko powinna być wydana i rozpowszechniona, lecz jej idea powinna być kontynuowana zarówno w debatach konferencyjnych, jak i kolejnych grantach badawczych, by zachęcić i przyciągnąć tych otwartych na wysiłek swoistego myślowego eksperymentu przełożenia tego, co było (i jest warte naszej uwagi), na problematykę aktualnych i przyszłych wyzwań edukacyjnych.
Fragment recenzji wydawniczej prof. Dr. Hab. Wiesława Andrukowicza
Tytuł Dziedzictwo idei i pęknięcia międzypokoleniowe... Autor Lech Witkowski Wydawnictwo Adam Marszałek EAN 9788381800914 ISBN 9788381800914 Kategoria Literatura, Pedagogika ilość stron 275 Rok wydania 2019 Oprawa broszurowa