Komunikaty zwrotne docierają do nas codziennie: od przyjaciół, rodziny, kolegów, klientów, szefów, nauczycieli, lekarzy i nieznajomych. Oceniają nas, udzielają coachingu i krytykują za wyniki, osobowość i wygląd.
Wiemy, że opinie są konieczne w rozwoju zawodowym i w zdrowych relacjach, a mimo to boimy się ich, a choćby je odrzucamy. Dzieje się tak dlatego, że komunikaty zwrotne tkwią na pograniczu dwóch przeciwnych sobie ludzkich pragnień: chcemy się uczyć i rozwijać, a równocześnie być akceptowani i renomowani takimi, jakimi jesteśmy aktualnie.
Dziękuję za informację zwrotną to pierwsza książka, która otwarcie próbuje łagodzić to napięcie. Wyjaśnia, dlaczego komunikaty zwrotne są tak wyraźne, a jednocześnie tak niełatwe, i proponuje prosty system i produktywne narzędzia pomagające nam z wdziękiem radzić sobie z życiowymi wichrami przypadkowych komentarzy, z dorocznymi ewaluacjami i niepożądanymi radami.
Świat biznesu przeznacza co roku miliardy złotych i miliony godzin na szkolenia, jak udzielać komunikatów zwrotnych. Douglas Stone i Sheila Heen z Harvard Negotiation Project wyjaśniają, dlaczego wszystkie te pieniądze inwestowane są w szkolenie odbiorców jednocześnie w pracy, jak w osobistych relacjach.
To odbiorcy bowiem interpretują to, co słyszą, i decydują, czy i jak się zmienić. Stone i Heen, współautorzy międzynarodowego bestsellera pt. Difficult Coversations, poświęcili ostatnie piętnaście lat na współpracę z korporacjami, organizacjami non profit, instytucjami rządowymi i rodzinami, żeby ustalić, co pomaga nam w nauce, a co nam przeszkadza.
Odkryli, że choć przyjmowanie komunikatów zwrotnych może być skomplikowane, to jednak można się tego nauczyć. Z książki dowiesz się, jak ROZPOZNAĆ wyzwalacze, które blokują naukę, ZROZUMIEĆ kiepsko podany komunikat zwrotny, ODKRYĆ martwe punkty, aby zrozumieć ukryty wpływ naszego zachowania na innych, USTALIĆ GRANICE w obliczu bezlitosnej i destrukcyjnej krytyki i ODZYSKAĆ właściwą perspektywę nawet w najtrudniejszych rozmowach.
Czy jesteś zaangażowany w organizację, zespół czy relację, Dziękuję za informację zwrotną pomoże ci w wydajnej nauce – nie tylko od troskliwego coacha albo ukochanego mentora, ale od niemal każdego. Autorzy z humorem i transparentnością łączą najnowsze odkrycia neochirurgii i psychologii z ergonomicznymi i trzeźwymi radami.
Książka ma zadatki na stanie się klasykiem w świecie przywództwa, organizacyjnych zachowań i edukacji.