Leczenie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) - z definicji - jest leczeniem objawowym, którego najszczególniejszym elementem jest fizjoterapeutyczne progresywnanie usprawniające. Obraz kliniczny MPD jest istotnie międzyosobniczo najróżniejszy, ponieważ zależy nie tylko od charakteru, lokalizacji, rozległości i stopnia ciężkości uszkodzenia OUN, lecz także od indywidualnych predyspozycji poziomu aktywności mechanizmów plastyczności mózgu. Wszystko to składa się na niezwykle złożony, indywidualny i w dodatku zmieniający się wraz z dojrzewaniem ośrodkowego układu nerwowego (OUN) obraz zaburzeń rozwojowych dziecka z MPD i narzuca konieczność jednostkowego, a także stale aktualizowanego podejścia do stanu pacjenta, w tym jednocześnie diagnostycznego, jak i terapeutycznego. Mimo stanowczych osiągnięć w diagnostyce i terapii dzieci z MPD w ciągu ostatnich lat, skuteczność leczenia jest nadal odległa od pragnień społecznych. Ciągle trwają poszukiwania nowych, przynoszących rezultaty metod, form i sposobów ułatwiania dzieci z MPD. W ramach prezentowanego opracowania skoncentrowano się zatem na zebraniu i przedstawieniu aktualnej wiedzy na temat klinicznych podstaw MPD oraz metod wczesnego rozpoznawania zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego prognozujących MPD oraz metod i środków służących do kompleksowego progresywnania upraszczającego. Przedstawiona tematyka będzie pomocna studentom kierunku fizjoterapii, osobom realizującym specjalizację z fizjoterapii czy absolwentom tego kierunku studiów, którzy pracują lub rozpoczynają pracę z dziećmi z MPD, w opanowaniu wielu efektów kształcenia, dotyczących klinicznych podstaw fizjoterapii, samej fizjoterapii w zaburzeniach wieku rozwojowego oraz sporej części efektów kształcenia dotyczących diagnostyki użytecznej, a także metod specjalnych wykorzystywanych w wieku rozwojowym. Z Przedmowy
- Autorzy: Domagalska-Szopa M., Szopa A.
- Format: 16.5x23.5cm
- ISBN: 9788367447065
- objętość: 150
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2023
- Wydawca: Edra Urban & Partner