Celnie zdiagnozujesz, jakiego wsparcia potrzebują Twoi uczniowie!
Rozpoznanie indywidualnych potrzeb, możliwości i trudności ucznia umożliwią diagnoza wstępna, a także diagnoza użyteczna. Pomogą one zwrócić uwagę wyjątkowo na te obszary, w których uczeń przejawia nieszablonowe problemy i w których niezwykle trzeba mu pomóc.
Diagnoza wstępna pozwala szybko i wydajnie określić, jakie trudności szkolne wykazuje uczeń i z czego one wynikają. Badanie koncentruje się na czytaniu, pisaniu, matematyce i językach obcych. Wyniki przeliczane są przez samoczynny program i stanowią podstawę zakwalifikowania do odpowiednich grup ryzyka, wskazując na słabe, a także konkretne strony danego ucznia.
Diagnoza praktyczna stanowi drugi etap rozpoznania i ma na celu określenie poziomu funkcjonowania dziecka w danej sferze rozwojowej. W ramach diagnozy przeprowadza się testy umiejętności czytania, pisania, pisania ortograficznego, myślenia matematycznego oraz posługiwania się tabliczką mnożenia (diagnoza umiejętności szkolnych).
Na podstawie wyników diagnozy wstępnej i ergonomicznej powstaje graficzny wykres zakresu możliwości i deficytów ucznia – tzw. Osobisty Profil Kompetencji. Jest to ilościowa i jakościowa ocena w zakresie ośmiu funkcji rozwojowych, warunkujących powstawanie niepowtarzalnych trudności w uczeniu się.
Eduterapeutica Gimnazjum daje także możliwość orientacyjnej oceny opanowania umiejętności szkolnych.
Eduterapeutica Gimnazjum jest pomocna w pracy z uczniami w oddziałach terapeutycznych i oddziałach integracyjnych w wieku 14-17 lat, a wypadku uczniów z obszerniejszymi deficytami rozwoju intelektualnego ponadto w starszym wieku.
Program pomaga w rozwoju kluczowych kompetencji m.in. Wśród uczniów, którzy nie rozwinęli ich wcześniej z powodu:
zaniedbań społecznych
niewiele znaczącego deficytu rozwoju intelektualnego,
niewielkich problemów widzenia i słyszenia,
różnorodnych form nadpobudliwości (np. ADHD),
problemów emocjonalnych w tym problemów ze spektrum autyzmu.
ekspresowo dobierzesz stosowne i niebanalne ćwiczenia!
Po postawieniu diagnozy nauczyciel albo terapeuta formuje plan pracy z uczniem, dobierając do jego indywidualnych potrzeb i trudności optymalne narzędzia (gry, karty pracy, filmy). Program zapewnia w dodatku możliwość przeprowadzenia zajęć grupowych, a także ewaluacji postępów ucznia i grupy. Program Eduterapeutica Gimnazjum zawiera:
ogromną bazę ćwiczeń i tworzyw pomocniczych, które można komponować zależnie od problemów ucznia
zestaw interaktywnych ćwiczeń, zabaw i gier edukacyjnych, nawiązujących do znanych gier komputerowych,
bogaty materiał przeznaczony do wydruku i wykorzystywania podczas konwencjonalnych zajęć,
komplet filmów prezentujących ćwiczenia ruchowe, które wspierają rozwój motoryki, koordynacji, a także integracji sensorycznej uczniów.
Program gromadzi ponad 1 000 ćwiczeń multimedialnych, w tym 50 filmów z ćwiczeniami ruchowymi oraz 360 zestawów kart pracy do wydrukowania!
komplet Eduterapeutica Gimnazjum mieści:
płytę DVD-ROM z programem
poradnik metodyczny z instrukcją instalacji i obsługi,
wydrukowany komplet kart pracy – aż 600 kart.
ISBN: 9788365418388
Kod paskowy: 9788365418388
Kod wydawcy: 43011
Format: 35.0x25.0cm
Głębokość (mm): 150
Języki: polski
Grupa towarowa: Akcesoria