Podręcznik Sprzedaż towarów dla kwalifikacji Prowadzenie sprzedaży HAN.01 opracowano na podstawie podręcznika Obsługa klientów, dopasowując go do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 maja 2019 r.
w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego i dodatkowych umiejętności zawodowych w zakresie wybranych zawodów szkolnictwa zawodowego. W podręczniku opisano: zasady obsługi klientów (charakterystykę zawodu sprzedawcy, metody sprzedaży, rozmowę sprzedażową, organizację pracy w sklepie), marketing w przedsiębiorstwie handlowym (promocję, reklamę, funkcje opakowania, sprzedaż osobistą, kształtowanie wizerunku producenta, targi i wystawy), realizację transakcji kupna-sprzedaży (formy zapłaty za towar i formy rozliczeń, sprzedaż ratalną, dowody sprzedaży, rozliczenie utargu, kasy fiskalne i programy do obsługi sprzedaży), ochronę prawną konsumenta (prawa konsumenta, umowy sprzedaży, wady towarów, gwarancję jakości towarów, rękojmię, innowacyjnanie reklamacyjne, instytucje ochrony praw konsumenta).
Pytania testowe i zadania zamieszczone na końcu każdego działu pomogą opanować wiedzę i umiejętności funkcjonalne z zakresu obsługi klientów.