Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej. PALETAPomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej. PALETA to podręcznik metodyczny adresowany do nauczycieli, pedagogów i terapeutów, jak na dodatek rodziców. Największą zaletąSystemu Edukacji PALETA jest to, że dziecko, bawiąc się - przyswaja wiadomości, - samodzielnie rozwiązuje zadania, - sprawdza wynik, - koryguje ewentualne błędy.
Robi to wszystko pod kontrolą dorosłego, lecz bez jego pomocy. W ten sposób respektowane jest prawo dziecka nie tylko do popełniania błędów, ale także do ich samodzielnego korygowania. Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej.
PALETAPodręcznik metodyczny pokazuje, jak praktycznie zastosować PALETĘ w nauczaniu: języka polskiego, matematyki, środowiska oraz innych przedmiotów, jak na dodatek inspiruje do układania własnych zadań o dowolnej tematyce z użyciem tarcz blanko.
Podręcznik metodycznyzawiera gry i zabawy z PALETĄ, jak także przykłady zastosowania tarcz na zajęciach w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dla każdego zestawu tematycznego tarcz ćwiczeń spisano cele ogólne i szczegółowe oraz polecenia i tematykę oraz wybrano ilustracje siedmiu reprezentatywnych tarcz.
Szczegółowy przebieg zabawy przedstawiono w sposobach realizacji. Znajdują się tam wskazówki, jak poprowadzić zabawę, by wzbudzała zainteresowanie dzieci oraz jak przygotować ćwiczenia doskonalące percepcję wzrokową, ćwiczenia językowe poszerzające słownictwo i wspomagające rozwój mowy dziecka, ćwiczenia zawiązane z liczeniem itp.
Wzbogaceniem i cennym uzupełnieniemtreści podręcznika metodycznego PALETA jest artykuł prof. Bogusława Śliwerskiego pt.,,Samokontrola i samoocena uczącego się w modelu prometejskiej edukacji". Profesor wyjaśnia w nim, dlaczego tak ważne w rozwoju człowieka są samoświadomość, samodzielna nauka, samokontrola i samoocena iż rozwój tych cech wspierają właśnie pomoce dydaktyczne z elementami samokontroli i samooceny.