Podręcznik (Pupil’s Book) został zaprojektowany tak, aby podobać się dzieciom i jednocześnie sprawić, żeby zaangażowały się w naukę języka angielskiego. Świeże słowa i zwroty są prezentowane w krystaliczny i wydajny sposób poprzez żywe dialogi, piosenki, rymowanki, gry i teksty do słuchania.
Podręcznik składa się z ośmiu modułów. W skład każdego modułu wchodzi siedem lekcji z interesującymi zagadnieniami tematycznymi i konstruktywnymi ćwiczeniami, które nakłaniają uczniów do myślenia i mówienia po angielsku.
Przykładowe strony: I Wonder 5 Pupil's Book» Do podręcznika załączono jego cyfrowy odpowiednik - Interactive eBook (płyta). Interaktywny eBook to cyfrowy przeznaczony do samodzielnej pracy ucznia w domu.
Jest on pomocny w odrabianiu zadań, pisaniu dyktand, czytaniu i opanowaniu słownictwa. Naukę uatrakcyjniają gry językowe, kwizy i filmy. Opis linii: I Wonder to pionierska, siedmiopoziomowa seria podręczników do nauki języka angielskiego dla dzieci.
(CEF: PRE A1 - A2+). Koncepcja kursu polega na nauczaniu języka razem z nauczaniem zagadnień, które przynależą do innych przedmiotów szkolnych – na przykład przyrody, geografii, matematyki czy sztuki.
dzięki czemu, komponenty realnego świata, który dzieci właśnie poznają, zostają przeniesione do szkolnej pracowni językowej. Lekcje języka angielskiego stają się podróżą, a uczniowie – odkrywcami. Kurs został tak zaprojektowany, by rozbudzić w dzieciach pasję poznawczą i sprawić, aby towarzyszyła im przez całe życie.
Najważniesze parametry kolekcji: -Koncepcja linii oparta na nauczaniu interdyscyplinarnym została wdrożona z głębokim zrozumieniem potrzeb i zainteresowań uczniów z danej grupy wiekowej. -mnogość tematów i zagadnień pozwala rozwijać umiejętności przydatne poprzez całe życie.
-Koncentracja na rozwijaniu krytycznego myślenia, komunikacji, współpracy i kreatywności służy kształceniu umiejętności kluczowych w XXI wieku. -Budowanie umiejętności społecznych i dbałość o rozwój emocjonalny dzieci odbywa się przez zadania typu odgrywanie ról, gry zespołowe, śpiewanie piosenek, poznawanie baśni i kształtowanie właściwych postaw.
-postępowa, przychylna uczniom szata graficzna i wizualizacją zadań upraszczają naukę. -interesujące dialogi prowadzone przez fascynujących bohaterów bawią i stymulują wyobraźnię.-Kształcenie wszelkich czterech skuteczności językowych przebiega w sposób w pełni zintegrowany.
-Ćwiczenia osnute wokół atrakcyjnych tematów dają okazję do wykorzystywania języka w naturalnym kontekście.-Melodyjne, żywe piosenki z łatwością zapadają w pamięć i motywują do nauki. -użyteczne ćwiczenia w mówieniu pozwalają ćwiczyć język stosowny do danej sytuacji komunikacyjnej.
-Ćwiczenia w grupie (circle-time activities) to okazja do realizowania zadań odprężających, a przy tym szczególnie wydajnych. -Sekcja z zadaniami plastycznymi i pracami ręcznymi (craftwork) rozwija kreatywność uczniów (ta sekcja jest obecna w podręcznikach I Wonder Starter, 1 i 2).-Zadania międzyprzedmiotowe rodzaju projekt dają uczniom okazję do zastanowienia się nad tym, czego się już nauczyli, i do powtórzenia materiału w twórczy sposób.-Ćwiczenia z sekcji Show and Tell rozwijają umiejętność wypowiadania się publicznie.
-Sekcja Wonder Tales z baśniami pochodzącymi z różnorodnych stron świata ma także aspekt wychowawczy, gdyż zwraca uwagę dzieci na wartości uniwersalne, takie jak np. Przyjaźń czy uczciwość. -Sekcja A World of Wonder pokazuje różne ciekawostki ze świata przyrody, kultury czy sztuki, odpowiadając na naturalne dla dzieci zainteresowanie otaczającym ich światem.