Podręcznik Filozofia 1. Zakres podstawowy jest asygnowany dla uczniów 1 klasy liceów ogólnokształcących i techników. Treści podręcznika pozwalają zrealizować wymagania przewidziane w programie nauczania w zakresie podstawowym.
Autorka przedstawia w podręczniku współczesne problemy społeczne, naukowe oraz codzienne dylematy życiowe. Dzięki temu uczniowie przekonują się, iż rozważania klasycznych filozofów do teraz zachowują swoją aktualność.
Układ treści w podręczniku zezwala na pokazanie powiązań pomiędzy zagadnieniami filozoficznymi, postaciami znacznych filozofów, a także użytkowanymi przez nich sposobami uzasadniania. Podręcznik do filozofii dla klasy 1, zakres podstawowy dla szkół ponadpodstawowych składa się z 12 działów: Pojęcie filozofii Pierwsze pytania filozoficzne Pierwsze spory filozoficzne Z czego składa się ludzki umysł$1156 Filozofia Sokratesa.
Początki refleksji antropologicznej Idealizm Platona Rola i znaczenie filozofii Platona System filozoficzny Arystotelesa Stoicyzm i epikureizm - dwa modele życia etycznego ponadczasowa wartość sceptycyzmu Początki filozoficznej teologii Źródła estetyki Co wynajdziesz w podręczniku Filozofia 1.
Zakres podstawowy$1157 wskazówki Na tej lekcji służące rozpoczęciu omawiania nowych tematów ćwiczenia aktywizujące i angażujące ucznia dzięki metodom pracy w grupie i obrony własnego stanowiska interdyscyplinarne odniesienia zezwalające osadzić refleksję filozoficzną w szerokim kontekście naukowym, kulturowym i społecznym eksperymenty myślowe i zagadki logiczne, które powodują, że nauka filozofii będzie prawdziwą przyjemnością wyszczególnione kolorem najważniejsze definicje oraz hasła na marginesach, które szybkie odnajdywanie treści.
testy źródłowe obudowane poleceniami do ich interpretacji pytania i polecenia na zakończenie lekcji sprawdzające zrozumienie omawianego zagadnienia, a także ćwiczące umiejętności użycia i tworzenia informacji podsumowania lekcji będące wsparciem w trakcie samodzielnej nauki Autorka podręcznika do filozofii dla uczniów liceów ogólnokształcących i techników Maria Łojek-Kurzętkowska - doktorantka na Uniwersytecie Gdańskim, stypendystka University of York w szerokiej Brytanii, nauczycielka filozofii i etyki.
Popularyzatorka sztuki debatowania i tutoringu, autorka licznych projektów edukacyjnych. Edukację filozoficzną postrzega jako potrzebę rozwijania krytycznego myślenia, stymulowania twórczości oraz budowania wspólnoty naukowej.