W naszym opracowaniu poszczególni autorzy opisują najróżniejsze zjawiska związane z funkcjonowaniem agencji prasowych. Większość tekstów dotyczy Polskiej Agencji Prasowej, która jest najstarszym i najlepiej działającym krajowym podmiotem dostarczającym danych do większości polskich mediów.
Autorzy badają więc polityczne i prawne uwarunkowania dotyczące funkcjonowania PAP, sposób organizacji samej działalności tego przedsiębiorstwa, funkcjonowanie rozmaitych serwisów informacyjnych, które są następnie dostarczane do mediów, i szczegółowe kwestie związane z rozpowszechnianiem wizerunków w ramach serwisów informacyjnych PAP.
Oprócz tego opracowanie dostarcza ogólnych informacji na temat agencji prasowych, jak na przykład ich funkcjonowania w systemie teleinformatycznym. Szczegółowo została jeszcze zbadana pokaźna w ostatnim czasie kwestia prawnej ochrony informacji jako takiej, która właśnie jest towarem sprzedawanym przez agencje.
Tytuł Funkcjonowanie agencji prasowych Autor praca zbiorowa Wydawnictwo Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie EAN 9788363241124 ISBN 9788363241124 Kategoria Literatura, Nauki humanistyczne liczba stron 164 Format 205x145 mm Rok wydania 2021 Oprawa broszurowa