„Interesariusze controllingu" od wielu lat zwracają uwagę na to, iż jest on zagadnieniem interdyscyplinarnym pod względem badawczym, a także wielowymiarowym pod względem aplikacyjnym. Warto zauważyć, że controlling bywa na najróżniejsze sposoby rozumiany i na zróżnicowane sposoby użytkowany. Na dodatek łączy on w sobie najróżniejsze zagadnienia, zawierające zarazem aspekty zarządzania, rachunkowości, finansów i innych dziedzin wiedzy. Na dodatek controller współpracuje z przedstawicielami każdej z tych sfer, a efekty jego pracy trafiają do wielu różnorodnych grup odbiorców. W związku z tym w controllingu wyjątkowo pokaźny jest wymiar, który niejednokrotnie kwitowano tyleż ogólnym, co niesprecyzowanym określeniem − „czynnik ludzki". Wydaje się, iż controlling, stosowany w Polsce w sposób coraz szerszy i coraz bardziej wyrafinowany, zasługuje na staranniejsze opracowanie tego właśnie aspektu. Stąd pomysł na tę książkę. Można więc powiedzieć, że swoje powstanie zawdzięcza ona zarówno samym controllerom postulującym rozszerzenie obszaru poznania czynników psychologicznych wpływających na controlling, jak i badaczom controllingu, wskazującym na niszę badawczą w tym zakresie.
Najważniejszą wartością dzieła, a jednocześnie wkładem w polską literaturę przedmiotu, jest odniesienie wyników badań zaprezentowanych w literaturze psychologicznej do praktyki w zakresie controllingu. Interdyscyplinarny charakter recenzowanej pozycji jest w całości uzasadniony i stanowi o prekursorskim podejściu autorki.
dr hab. Ewa Wanda Maruszewska, prof. UE
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Książka stanowi atrakcyjną propozycję połączenia wiedzy z zakresu controllingu, zarządzania oraz psychologii, co jest rzadkością na polskim rynku wydawniczym. To cenne kompendium wiedzy jednocześnie dla obecnych, jak i przyszłych controllerów.
dr Sabina Kołodziej
Akademia Leona Koźmińskiego
O autorceMarta Nowak – profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także niezależny konsultant. Absolwentka Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu oraz międzynarodowego programu Global Village for Future Leaders of Business and Industry w Iacocca Institute na Lehigh University. Laureatka ogólnokrajowego konkursu „Grasz o Staż".
Główne zainteresowania naukowe i obszary badawcze autorki to controlling, pomiar dokonań i rachunkowość. W szczególności bliska jest jej tematyka controllingu personalnego oraz etyki rachunkowości, controllingu i pomiaru dokonań oraz problematyka rachunkowości behawioralnej.
Autorka ponad 100 publikacji w języku polskim i angielskim. Do jej indywidualnych monografii zaliczają się Controlling personalny w przedsiębiorstwie (Wolters Kluwer), Controlling działalności marketingowej (PWE) i Controlling w zarządzaniu. Uwarunkowania psychologiczne (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu). Współautorka licznych książek, m.in. Zarządzanie dokonaniami w organizacjach (PWE), Budżetowanie w przedsiębiorstwie (Wolters Kluwer), Pomiar i raportowanie dokonań przedsiębiorstwa (CeDeWu), Rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza i controlling (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu), Controlling w działalności przedsiębiorstwa (PWE). Współautorka dwóch wielojęzycznych słowników terminów związanych z ekonomią, rachunkowością i finansami wydanych w Paryżu i Żytomierzu. Recenzentka książek, leksykonów, czasopism i prac naukowych w języku polskim i angielskim z zakresu rachunkowości, finansów, pomiaru dokonań, etyki rachunkowości, controllingu.
W ramach działalności naukowej i popularyzatorskiej wygłaszała referaty na ok. 50-ciu konferencjach krajowych i międzynarodowych.
Wykłada w języku angielskim i polskim. Tematyka wykładów, ćwiczeń, warsztatów, a także zajęć komputerowych dotyczyła lub dotyczy controllingu, controllingu operacyjnego, budżetowania, rachunkowości zarządczej, controllingu personalnego, controllingu marketingu, psychologii ekonomicznej w audycie, kompetencji psychologicznych w zarządzaniu i audycie, zarządzania stresem.
Tytuł Psychologiczne aspekty controllingu Autor Marta Nowak Wydawnictwo NIEOCZYWISTE EAN 9788363391317 ISBN 9788363391317 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie ilość stron 334 Format 16x23.5x1.6 cm Rok wydania 2017 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.498 kg