Kluczowym wyzwaniem każdej marki albo organizacji jest stworzenie strategii i jej implementacja. Dlatego liderzy powinni mieć jasny wzór, co jest dobrą, a co złą strategią.
Istotą prawidłowej strategii według Richarda Rumelta jest głębokie zrozumienie sytuacji firmy, aby zdiagnozować jedno, dwa kluczowe wyzwania stojące przed firmą. Następnie trzeba stworzyć ogólną koncepcję, która ma sobie poradzić ze zdiagnozowanymi wyzwaniami, a następnie opracować całościowy projekt, który trzeba będzie zaimplementować.
W większości przypadków wytworzone są złe strategie. Zła strategia polega na myleniu celów ze strategią, użytkowaniu pojęć, które są jedynie biciem piany, i niediagnozowaniu stanowczego wyzwania stojącego przed firmą.
Uniwersalność metodologii Richarda Rumelta, zilustrowana dużą liczbą przykładów obu typów strategii, jej przezroczystość i mądrość powodują u uczestników naszych szkoleń strategicznych zdumienie.
Krzysztof Kamionka
discoverstrategy.pl
Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, proponując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia skutecznej i nastawionej na działanie strategii, która sprawdzi się w dzisiejszym świecie.
Dobra strategia – zła strategia to konkretna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na stosowaniu i zastosowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak różnych wyzwań, jak:
wysłanie człowieka na Księżyc, prowadzenie wojny, wypuszczenie na rynek nowego towaru, reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową, otwarcie szkoły społecznej, zainicjowanie programu rządowego. Bez względu na skalę przedsięwzięcia podstawą sukcesu jest należycie opracowana strategia.
Dziewięć źródeł władzy według Rumelta – począwszy od zastosowania wpływów w celu efektywnej koncentracji na wzroście – to przełomowe, a jednocześnie szczególnie pragmatyczne narzędzia, które można zastosować w pracy już od najbliższego poniedziałkowego poranka.
Zaskakuje fakt, że dobra strategia jest nieraz rzeczą absolutnie niespodzianą, gdyż większość organizacji po prostu jej nie ma. Utrzymując taki stan rzeczy, wywołują one, iż co roku omija je dużo szans na rozwój i powiększenie zysków.
Rumelt uważa, iż centralnym punktem dobrej strategii jest wgląd – w prawdziwą naturę sytuacji, w ukrytą w niej potęgę i w odpowiednią reakcję. Demonstruje też, w jaki sposób tę sztukę przenikliwego wglądu można doskonalić i kształtować.
***
Bogato zilustrowana przykładami I przekonująca argumentami ( ) ksiażka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie.
Michael Useem,
professor zarządzania w The Wharton Achool University of Pensylvania, autor Książki The Leadership Moment
Podtytuł: Czym się różnią i jakie to ma znaczenie
Tytuł oryginału: Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters
ISBN: 9788380873490
Kod paskowy: 9788380873490
Autorzy: Rumelt Richard P.
Tłumaczenie: Kowalczyk Marcin, Piotrowska Monika
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 30294
liczba stron: 352
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.6x23.5
Głębokość (mm): 21
Waga: 0.676
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka