W części pierwszej niniejszego zbioru znalazły się wybrane gamy dwuoktawowe w I pozycji dedykowane dla uczniów początkujących. Nowością w stosunku do będących w użyciu opracowań jest wprowadzenie w rozłożonych akordach triady harmonicznej (T-S-D).
Wzmacnia to u młodego skrzypka wyczucie odniesień funkcyjnych, rozwija słyszenie harmoniczne. Zaletą naszego wydania jest dążenie do regularności rytmicznej, a także proporcjonalności poszczególnych odcinków gamy.
Tego typu układ przyzwyczaja grającego do łądu metryczno-rytmicznego, uczy dyscypliny formalnej. Część druga to gamy oktawowe ze zmianami pozycji, bardziej rozbudowanymi pasażami i dwudźwiękami stawiają już wyższe kryteria.
Płynne przechodzenie z kierunku wznoszącego w ruch opadający dodaje gamom ''melodyjności''. Cześć trzecia to gamy trzyoktawowe, oparte o ''Das Skalensystem'' Carla Flescha, rozbudowane w kierunku biegłościowo-wirtuozowskim.
Wybrane gamy czterooktawowe (cz. IV) dedykowane są dla ambitniejszych uczniów, srudentów oraz dojrzałych skrzypków pragnących utrzymywać maksymalną efektywność techniczną poprzez mnóstwo lat. Gamy dwuoktawowe na strunie G (cz.
V) są perfekcyjnym treningiem zmian pozycji oraz sposobem na szybkie rozegranie.