Powiesz, iż serce kultury cyfrowej bije na Zachodzie, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, gdzie najistotniej rozwinęła się technologia informatyczna. Z jednej strony rzeczywiście tak jest, lecz istnieją też lokalne podejścia, nierzadko niezwykle oryginalne i niesłychane w hegemonicznym centrum. Taka kultura cyfrowa nas interesuje i taką właśnie lokalną narrację obraliśmy.
Posługując się historią mówioną, Gatunki cyfrowe proponują nadzwyczajny wgląd w potężny wycinek praktyk zlokalizowanych w dosyć dokładnie wskazanym miejscu i czasie a nieraz związanych także z potężnymi platformami (Commodore, Atari, Amiga ZX Spectrum), które są teraz przedmiotem kulturowej nostalgii i przeżywają swoisty renesans.
Z recenzji dr hab. Anny Nacher
Piotr Marecki kulturoznawca, wydawca, marka i wytwórca utworów cyfrowych. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego i wykładowca na łódzkiej Filmówce. Postdok na Massachusetts Institute of Technology (20132014). Wspólnie z autorami i autorkami z kilku krajów opublikował ostatnio tomik literatury generatywnej 2X6 (2016). Jest na dodatek twórcą Wierszy za sto dolarów (2017) napisanych przez Mechaniczne Turki Amazona i Sezonu grzejnego (2018) napisanego razem z mieszkańcami Krakowa. Aktualnie pracuje nad monografią komputera ZX Spectrum (wspólnie z demoscenerami Yerzmyeyem i Hellbojem). Prowadzi UBU lab na UJ.