Podręcznik do klasy 8 to omówienie czterech kontynentów: Azji, Afryki, Ameryki, Australii i Oceanii. W każdej lekcji znajdą się interesujące, przyciągające uwagę uczniów przykłady omawianych zjawisk, które zachęcą ich do nauki, np.
problem hikikomori (wycofania społecznego) w Japonii, turystyka w brazylijskich fawelach czy przykłady filmów dotyczących Indian. Podręcznik analizuje też szczegółowo relacje przyczynowo – skutkowe i czasowo – przestrzenne między przeróżnymi elementami i procesami zachodzącymi w środowisku geograficznym (np.
przyczyny marnotrawstwa żywności w Stanach Zjednoczonych, podłoże konfliktu w Syrii, skutki rabunkowej gospodarki leśnej w Amazonii, perspektywy rozwoju Afryki), co jest zgodne z wymogami podstawy programowej Zalecana w podstawie programowej strategia wyprzedzająca, polegająca na wcześniejszym przygotowaniu się uczniów do lekcji poza szkołą, w podręczniku realizowana w formie krótkich poleceń na początku lekcji.
Szczegółowe mapy tematyczne omówione w treści lekcji zezwalają na realizację podstawowego celu edukacyjnego geografii na tym poziomie edukacji, którym wg twórców podstawy programowej jest interpretacja treści map.
Mapy na alonżu: mapa polityczna świata; mapa fizyczna świata; infografiki pozwalające na przyjrzenie się z bliska życiu mieszkańców różnorodnych regionów świata, poglądowe wykresy zawierające aktualne dane.
Zadania z bloku Geografia w praktyce pozwolą uczniom na powiększenie umiejętności uważniejszej i bardziej wnikliwej obserwacji otoczenia i zmian postrzegania świata w powszednim życiu i pozwolą na zrozumienie, że aktualny świat w wielu aspektach jest globalną wioską.
Podręcznik asygnowany na 30 godzin lekcyjnych. Działy: 1. Azja, 2. Afryka, 3. Ameryka, 4. Australia i Oceania. Obszary okołobiegunowe