Książka dzieli się na dwie części. Pierwsza – Tradycje i współczesność – ukazuje genezę, rozwój i współczesne „sposoby istnienia" ewaluacji edukacyjnej w dwóch jej postaciach: jako praktyki nieodłącznie związanej z dziejami naszego gatunku oraz jako grupy nurtów, podejść i teorii istniejących w ramach dyscypliny akademickiej powstałej w latach 50. Ubiegłego stulecia w Stanach Zjednoczonych. W ten sposób chcę zaprzeczyć obecnej w myśleniu wielu wpływowych osób w Polsce tezie, iż ewaluacja jest kulturowo obcym, „wziętym z kosmosu" bytem. Że nie istniała wcześniej i jeśli już musimy ją prowadzić (bo tak każe prawo), to „trzeba ją wymyślić od nowa". W tej części pokazujem świadectwa, w których świetle takiej tezy da się bronić.
Drugiej części książki nadałem tytuł Słowa wytrychy, słowa klucze. Analizuję tu sześć kategorii: wartości, refleksję, dialog, podmioty sceny edukacyjnej, odpowiedzialność i jakość. Każdej z nich poświęcam osobny rozdział. O ich wyborze zadecydowały dwie kwestie. Pierwszą z nich jest fakt, iż każda z tych kategorii odnosi się do fundamentalnych problemów podejmowanych w teorii i metodologii badań ewaluacyjnych. Jednocześnie – z racji swej ogólności – traktowane są nieraz jako aksjomaty niewymagające dalszych uzasadnień. Tymczasem – jeśli się im przyjrzeć bliżej – nawet jeżeli przyjmują status ukrytych przedzałożeń (por. Slife, Williams, 1995), to zawsze stanowią punkt odniesienia w zrozumieniu fenomenu bogactwa modeli, nurtów, podejść czy generacji ewaluacji.
Podtytuł: Interdyskursywne dialogi i konfrontacje
ISBN: 9788380952331
Kod paskowy: 9788380952331
Autorzy: Mizerek Henryk
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 21984
Miejscowość: Kraków
ilość stron: 236
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 23.5x16.0cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.36
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
Drugiej części książki nadałem tytuł Słowa wytrychy, słowa klucze. Analizuję tu sześć kategorii: wartości, refleksję, dialog, podmioty sceny edukacyjnej, odpowiedzialność i jakość. Każdej z nich poświęcam osobny rozdział. O ich wyborze zadecydowały dwie kwestie. Pierwszą z nich jest fakt, iż każda z tych kategorii odnosi się do fundamentalnych problemów podejmowanych w teorii i metodologii badań ewaluacyjnych. Jednocześnie – z racji swej ogólności – traktowane są nieraz jako aksjomaty niewymagające dalszych uzasadnień. Tymczasem – jeśli się im przyjrzeć bliżej – nawet jeżeli przyjmują status ukrytych przedzałożeń (por. Slife, Williams, 1995), to zawsze stanowią punkt odniesienia w zrozumieniu fenomenu bogactwa modeli, nurtów, podejść czy generacji ewaluacji.
Podtytuł: Interdyskursywne dialogi i konfrontacje
ISBN: 9788380952331
Kod paskowy: 9788380952331
Autorzy: Mizerek Henryk
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 21984
Miejscowość: Kraków
ilość stron: 236
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 23.5x16.0cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.36
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka