W prezentowanym podręczniku pokazano wiedzę opartą równocześnie na własnych doświadczeniach dydaktycznych autorki, jak i na bogatej literaturze przedmiotu. Omówiono w niej pracę z tekstami literackimi i z dziełami sztuki (muzyki, plastyki) różnymi metodami: pozawerbalnymi, a także werbalno-czynnościowymi, opartymi częściowo na analizie strukturalnej, i metodami aktywizującymi.
Autorka uważa, że metodyka edukacji wczesnoszkolnej uwzględniająca kształcenie literackie oparte na użytkowaniu metod werbalno-czynnościowych, zadaniowych i metod aktywizujących znalazła już swoje miejsce w dydaktyce. Nie należy tego zaprzepaszczać.
W zakresie kształcenia językowego wykorzystuje konwencjonalne metodyki, w których kładzie się nacisk na ćwiczenia służące rozwijaniu efektywności językowej ucznia różnymi formami zadań.
Autorka ma jednak świadomość, iż kształcenie na ogół techniki czytania i pisania aktualnie już nie wystarcza do rozwinięcia jednostkowej, bogatej pod względem słownictwa i kreatywnej mowy, a także umiejętności poprawnego, lecz i twórczego pisania. Ćwiczenia, które mają utrwalać materiał i kształcić w głównej mierze nawyki, mogą stanowić bazę czynności nauczyciela zwykle na początku nauki dziecka, a z czasem powinny się stać jedynie ćwiczeniami pomocniczymi, służącymi opanowaniu nowego materiału.
W podręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów. Zaprezentowano metody pracy w świetle badań i teorii uwzględniających współczesną wiedzę o uczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.
Podtytuł: Podręcznik dla studentów i poczatkujących nauczycieli
ISBN: 9788380953000
Kod paskowy: 9788380953000
Autorzy: Dobrowolska Danuta
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 21984
Miejscowość: Kraków
ilość stron: 300
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.0x23.5
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.48
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka