Celem niniejszego opracowania jest wyjście naprzeciw potrzebom uczniów i nauczycieli, którzy poszukują skutecznej metody przygotowania swych wychowanków do matury z historii. Od 2015 r abiturienci starają się sprostać nowym wymogom egzaminu z tego przedmiotu, który w wyniku ewolucji treści arkuszy otrzymał formułę złożoną z hybrydowego testu opartego o wiązki zadań wyekwipowanych w różne źródła oraz wypracowanie związane z tematem jednej z pięciu epok (starożytność, średniowiecze, nowożytność, XIX i XX wiek) wybieranych przez ucznia. Dlatego autorka niniejszej propozycji postanowiła wyciągnąć wnioski z treści arkuszy egzaminacyjnych, żeby ułatwić szkolnym adeptom historii przygotowanie do egzaminu
W pierwszej części autorka, przy użyciu metody statystycznej, dokonała szerokiego przeglądu zadań maturalnych. Do analizy zadań posłużyły jej najróżniejsze kryteria, np: rodzaj poleceń i źródeł użytych w testach, podział zadań zgodnie z zasadami chronologii, punktacja za poszczególne epoki czy proporcje pomiędzy historią powszechną i historią Polski. Takie działanie pozwoliło na wyciągnięcie niebanalnych, a z punktu widzenia ucznia przygotowującego się do matury z historii, dość zaskakujących wniosków
W drugiej części autorka przygotowała esej dotyczący techniki pisania wypracowań z historii, a następnie, kierując się przekonaniem, że najłatwiej uczyć się stosując metodę krytycznej analizy wzorów, napisała wszystkie wypracowania maturalne znajdujące się w arkuszach, równocześnie wyekwipowane w źródła, jak i te, które uczeń powinien napisać jako syntezę z posiadanej poprzez siebie wiedzy. Wszystkie wypracowania są zaopatrzone w kryteria, w oparciu o które pracowali egzaminatorzy sprawdzający maturę. Dlatego czytelnicy niniejszego opracowania mogą porównać, czy autorka sprostała wymogom stawianym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Dzięki takim zabiegom uczniowie będą mogli skuteczniej opracować epokę, którą wybiorą jako wiodącą w trakcie przygotowań do egzaminu maturalnego.
Poradnik ten pozwoli młodym adeptom historii i ich nauczycielom na racjonalne i sprawne przygotowanie do matury z tego pasjonującego przedmiotu. Ogrom materiału, jaki należy przyswoić w ramach przygotowań do egzaminu z historii, nie musi paraliżować. Autorka wierzy, że nad strachem maturzystów można zapanować, a co więcej – nadać mu formę systematycznej i uporządkowanej pracy.
ISBN: 9788364660450
Kod paskowy: 9788364660450
Autorzy: Jadczak Maria
Kod wydawcy: 24528
liczba stron: 84
Format: 24.0x16.5cm
Głębokość (mm): 3
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka
W pierwszej części autorka, przy użyciu metody statystycznej, dokonała szerokiego przeglądu zadań maturalnych. Do analizy zadań posłużyły jej najróżniejsze kryteria, np: rodzaj poleceń i źródeł użytych w testach, podział zadań zgodnie z zasadami chronologii, punktacja za poszczególne epoki czy proporcje pomiędzy historią powszechną i historią Polski. Takie działanie pozwoliło na wyciągnięcie niebanalnych, a z punktu widzenia ucznia przygotowującego się do matury z historii, dość zaskakujących wniosków
W drugiej części autorka przygotowała esej dotyczący techniki pisania wypracowań z historii, a następnie, kierując się przekonaniem, że najłatwiej uczyć się stosując metodę krytycznej analizy wzorów, napisała wszystkie wypracowania maturalne znajdujące się w arkuszach, równocześnie wyekwipowane w źródła, jak i te, które uczeń powinien napisać jako syntezę z posiadanej poprzez siebie wiedzy. Wszystkie wypracowania są zaopatrzone w kryteria, w oparciu o które pracowali egzaminatorzy sprawdzający maturę. Dlatego czytelnicy niniejszego opracowania mogą porównać, czy autorka sprostała wymogom stawianym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Dzięki takim zabiegom uczniowie będą mogli skuteczniej opracować epokę, którą wybiorą jako wiodącą w trakcie przygotowań do egzaminu maturalnego.
Poradnik ten pozwoli młodym adeptom historii i ich nauczycielom na racjonalne i sprawne przygotowanie do matury z tego pasjonującego przedmiotu. Ogrom materiału, jaki należy przyswoić w ramach przygotowań do egzaminu z historii, nie musi paraliżować. Autorka wierzy, że nad strachem maturzystów można zapanować, a co więcej – nadać mu formę systematycznej i uporządkowanej pracy.
ISBN: 9788364660450
Kod paskowy: 9788364660450
Autorzy: Jadczak Maria
Kod wydawcy: 24528
liczba stron: 84
Format: 24.0x16.5cm
Głębokość (mm): 3
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka