"W podręczniku Oblicza epok dla klasy 3, część 1 znajdują się teksty Młodej Polski, m.in. Fiodor Dostojewski, Zbrodnia i kara, poezja Kazimierza Przerwy-Tetmajera (Lubię, kiedy kobieta…., Melodia mgieł nocnych (Nad Czarnym Stawem Gąsienicowym)), Stanisław Wyspiański, Wesele, Władysław Stanisław Reymont, Chłopi. W tej części podręcznika znajdują się jeszcze teksty Dwudziestolecia Międzywojennego – kierunek konwencjonalny, m.in. Stefan Żeromski, Przedwiośnie, poezja Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej (Miłość, Nike, Listy)
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami praktycznymi, gdyż materiał jest wykonywany najczęściej metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu – inicjujące każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych i zadania pod tekstami umożliwiają wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in. Argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu) i umożliwiają integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wyodrębniono kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku, zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów).
By pokazać uczniom aktualność dawnej literatury teksty z epoki zestawiono ze współczesnymi kontekstami, na dodatek z kultury modnej – dobranymi równocześnie ze względu na podobieństwo motywów, jak i zróżnicowanie środków wyrazu (m.in. Film, muzyka, teatr, sztuki plastyczne, street art). Wśród takich kontekstów znajdują się dodatkowo utwory literackie, m.in. Wesele, Stanisława Wyspiańskiego, film Wesele, reż. Wojciecha Smarzowskiego.
Podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, zezwalające zebrać i usystematyzować wiedzę oraz blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze dane o omówionych lekturach, z powtórzenia ważnych pojęć (Przypomnij sobie) i pytań kontrolnych (przejrzyj się). Zwieńczeniem każdego działu są bloki Analiza tekstu nieliterackiego i Tworzenie własnego tekstu."
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami praktycznymi, gdyż materiał jest wykonywany najczęściej metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu – inicjujące każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych i zadania pod tekstami umożliwiają wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in. Argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu) i umożliwiają integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wyodrębniono kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku, zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów).
By pokazać uczniom aktualność dawnej literatury teksty z epoki zestawiono ze współczesnymi kontekstami, na dodatek z kultury modnej – dobranymi równocześnie ze względu na podobieństwo motywów, jak i zróżnicowanie środków wyrazu (m.in. Film, muzyka, teatr, sztuki plastyczne, street art). Wśród takich kontekstów znajdują się dodatkowo utwory literackie, m.in. Wesele, Stanisława Wyspiańskiego, film Wesele, reż. Wojciecha Smarzowskiego.
Podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, zezwalające zebrać i usystematyzować wiedzę oraz blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze dane o omówionych lekturach, z powtórzenia ważnych pojęć (Przypomnij sobie) i pytań kontrolnych (przejrzyj się). Zwieńczeniem każdego działu są bloki Analiza tekstu nieliterackiego i Tworzenie własnego tekstu."