"Książka jest adresowana do szerokiego grona osób zajmujących się badaniem, rozpoznawaniem, rozwojem i zarządzaniem kompetencjami – traktowanymi równocześnie z perspektywy psychologii i zarządzania, jak w świetle nauki o zarządzaniu. Przedstawiono w niej kluczowe zagadnienia metodologicznych problemów badania kompetencji, zarządzania kompetencjami pracowników, a także zarządzania kompetencjami organizacyjnymi.
Niektóre zagadnienia zostały przygotowane poprzez praktyków, którzy ukazują możliwości wykorzystania koncepcji teoretycznych w działaniach zmierzających do podniesienia poziomu zarządzania kompetencjami w firmach. W pracy dominuje podejście metodologiczne i organizacyjne, szczególną uwagę zwrócono m.in. Na strategiczny kontekst zasobów ludzkich, kompetencje producenta przyszłości, doskonalenie kompetencji kluczowych, a także patologie organizacyjne jako hamulec rozwoju kompetencji"
Niektóre zagadnienia zostały przygotowane poprzez praktyków, którzy ukazują możliwości wykorzystania koncepcji teoretycznych w działaniach zmierzających do podniesienia poziomu zarządzania kompetencjami w firmach. W pracy dominuje podejście metodologiczne i organizacyjne, szczególną uwagę zwrócono m.in. Na strategiczny kontekst zasobów ludzkich, kompetencje producenta przyszłości, doskonalenie kompetencji kluczowych, a także patologie organizacyjne jako hamulec rozwoju kompetencji"