Książka poświęcona jest analizie roli kompetencji cyfrowych we współczesnym świecie, a w tym kontekście zasadności rozwoju w e-edukacji. W publikacji przedstawiono historię, przyczyny powstania edukacji cyfrowej w kontekście społecznym i gospodarczym, historię rozwoju światowej e-edukacji i na tym tle powstanie, a także rozwój polskiej e-edukacji.
Publikacja prezentuje wyniki prac badawczych autorki poświęconych roli kompetencji cyfrowych w społeczeństwie, a także wpływowi i roli edukacji cyfrowej na ich rozwój. Monograa demonstruje początki edukacji cyfrowej w Polsce, pierwsze konferencje poświęcone tej tematyce, produkty edukacji cyfrowej, modele i programy edukacyjne online, ich potencjał i kierunki rozwoju.
Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Od kamiennej tabliczki do przenośnego komputera 1.1. Małpa ze smartfonem 1.2. Wiedza to potęga 1.3. Od krosna do nienaturalnej inteligencji, czyli pięć fal rewolucji przemysłowych Rozdział 2.
Rola kompetencji przyszłości we współczesnym świecie 2.1. Współczesny cyfrowy świat 2.2. Rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce i na świecie Rozdział 3. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe w świetle opinii młodych pracowników - wyniki badań 3.1.
Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe młodych pracowników w kontekście rynku pracy 3.2. Kompetencje przyszłości oraz kompetencje cyfrowe młodych pracowników - wyniki autooceny Rozdział 4. Kompetencje cyfrowe i ich rola w świecie przyszłości 4.1.
Kompetencje cyfrowe - przegląd definicji 4.2. Kompetencje cyfrowe - przegląd modnych modeli Rozdział 5. Kompetencje cyfrowe i ich rozwój z użyciem technik i narzędzi e-learningowych w obliczu pandemii COVID-19 i zmian, które wywołała - wyniki badania 5.1.
Technologie stosowane w edukacji online w czasie pandemii COVID-19 5.2. Analiza czynników wpływających na dobór dostawcy szkoleń e-learningowych w czasie pandemii COVID-19 5.3. Tryby i narzędzia pracy w czasie epidemii COVID-1 5.4.
Kompetencje cyfrowe pracowników po okresie pandemii COVID-19 5.5. Cyfrowe działania rozwojowe preferowane poprzez pracowników po okresie pandemii 5.6. Porównanie użycia narzędzi e-learningowych w latach 2018-2021 5.7.
Główne wnioski uzyskane z badania Podsumowanie Bibliografia Spis rysunków Spis tabel Załączniki Tytuł Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój Autor Marlena Plebańska Wydawnictwo Difin EAN 9788382700435 ISBN 9788382700435 Kategoria Literatura, Pedagogika liczba stron 222 Format 230x160 mm Rok wydania 2023 Oprawa broszurowa