Bez przemocy - czyli jak?
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia występowanie, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. Praktycy Porozumienia bez Przemocy nie traktują konfliktu jako zagrożenia, raczej widzą go jako moment ważny dla budowania korzystnego, jakościowego kontaktu. Z uwzględnieniem tego, co ważne dla każdej ze stron. Przyznaj - to brzmi prawidłowo. Jednocześnie w odniesieniu do relacji prywatnych, jak i zawodowych.
Autorki książki napisały ją po to, aby podzielić się z czytelnikami wiedzą, jak w duchu Porozumienia bez Przemocy pracuje się z konfliktami. Bazując na swoich doświadczeniach coachingowych i mediacyjnych, starają się odczarować stereotypowe przekonania na temat konfliktów i zaprosić do współtworzenia świata dialogu we wszelkich obszarach życia osobistego i zawodowego. Za pośrednictwem tego poradnika dostarczają narzędzi niezbędnych do przejścia z fazy problemów do fazy rozwiązań. I oczywiście - porozumień wolnych od przemocy.
Zapraszamy do wzięcia udziału w niezwykłej podróży: do siebie samego i do zwierciadła, w którym będzie można przyjrzeć się sobie w różnych aspektach konfliktu.
Joanna Berendt - ma ponad 10-letnie doświadczenie menadżerskie w działających w branży finansowej międzynarodowych korporacjach, w których zajmowała się zarządzaniem projektami i budowaniem zespołów opartych na współpracy; pomiędzy innymi uczestniczyła w procesie tworzenia od podstaw banku detalicznego. Od 2008 roku współpracuje z Youth Business Poland jako mentor i coach, wspiera przedsiębiorców w rozwoju i skutecznym prowadzeniu własnych biznesów. Od 2013 roku jako członek zarządu współtworzy Equante - Fundację Nowych Możliwości. Jest akredytowanym coachem ICF PCC. Zainicjowała pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu Porozumienia bez Przemocy - na Collegium Civitas, gdzie od 2015 roku prowadzi zajęcia. Obszary jej specjalizacji to: rozwiązywanie konfliktów, mediacje, konstruktywna komunikacja w życiu, rodzinie i organizacji, coaching menadżerski, coaching zespołów, coaching systemowy.
Monika Panas - trenerka i mediatorka certyfikowana przez The Center for Nonviolent Communication, akredytowana coach ICF PCC oraz autorka publikacji poświęconych zastosowaniu NVC (Nonviolent Communication) w rozmaitych kontekstach życia prywatnego i zawodowego. Ma kilkunastoletnie doświadczenie biznesowe jako pracownik, manager i członek zarządu w korporacjach w Polsce i za granicą. Kierowała zespołami w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym, jednocześnie osobiście i w formie zdalnej. Przeprowadziła różnorodne procesy zmian organizacyjnych i strukturalnych, czerpiąc wiedzę z wyzwań, jakie niesie za sobą współpraca pomiędzy ludźmi w organizacjach.
Od ponad 10 lat pracuje jako coach, trenerka i facylitatorka z zarządami, liderami i ich pracownikami w obszarze rozwoju przywództwa oraz skutecznej współpracy opartej na godzeniu przeróżnych punktów widzenia, zarówno w korporacjach, jak i w mniejszych organizacjach w sektorze prywatnym, publicznym i non profit w Polsce i za granicą. Rozumienie specyfiki systemu danej organizacji i dynamiki między jej elementami, pozwala jej na poręczne użycie NVC nie tylko w kontekście jednostkowym i interpersonalnym, lecz także zespołowym i organizacyjnym. Z wykształcenia ekonomistka i lingwistka, z pasji towarzysz innym w ich rozwoju. Fascynuje ją temat różnorodności i inkluzywności w organizacjach. Jest ciekawa ludzi, ich perspektyw i tego, co do wspólnej pracy wnosi każde spotkanie i rozmowa z nimi. Mieszka z rodziną w Stanach Zjednoczonych; sercem związana z rodzimą Polską. Pracuje globalnie w formie online, prowadzi szkolenia, sesje indywidualne, grupowe i konsultacje dla organizacji. Jest renomowana za prędki ogląd sytuacji i proponowanie jasnego planu działania, który przynosi pożądane zmiany.