Książka demonstruje zarys głównych kierunków badań psychologii kształcenia oraz psychologii nauczania i opisuje autorski program badawczy, skoncentrowany na roli kontroli uwagi i pamięci roboczej jako czynników warunkujących poziom osiągnięć szkolnych (z matematyki oraz języka polskiego).
Kompetentnie przybliża współczesne ujęcia problematyki kontroli uwagi oraz roli pamięci roboczej jako ważnego czynnika bardziej złożonych procesów poznawczych.Autorka w niebanalny sposób włącza w analizę uzupełniające komponenty emocjonalne (zagrożenie psychologiczne i bezradność intelektualna), jak także miarę inteligencji płynnej (test Ravena) i demonstruje ich odmienną rolę w zależności od poziomu kształcenia i typu przedmiotu.
Zaprezentowane wyniki badań są pionierskie i wskazują na odmienne wzorce przewidywań osiągnięć szkolnych na przeróżnych poziomach kształcenia. Autorka wskazuje na ważne aplikacyjne perspektywy w zakresie psychologii kształcenia, związane z możliwością trenowania (z zastosowaniem progresywnych technice internetowych) pewnych wyraźnych części procesów uwagi i pamięci roboczej uczniów, w celu zwiększenia poziomu osiągnięć szkolnych u dzieci i młodzieży.Książka jest ważnym źródłem wiedzy dla osób zainteresowanych stanem badań w interdyscyplinarnym obszarze zwanym psychologią kształcenia, jak i praktycznym poradnikiem {pomocn|przydatn)ym każdemu nauczycielowi i psychologowi na wszystkich poziomach kształcenia szkolnego oraz niezbędną lekturą dla studentów psychologii i kierunków pedagogicznych.
Tytuł Korepetycje poznawcze Autor Krejtz Izabela Wydawnictwo Sedno EAN 9788363354060 ISBN 9788363354060 Kategoria Logopedia i pedagogika, Pedagogika Liczba stron 172 Format 16,5x23,5 cm Rok wydania 2012 Oprawa broszurowa