Konceptualny projekt w formie książki-katalogu - realnie kompletny alfabetyczny spis funkcjonujących w Polsce w latach 1975-2022 zespołów "alternatywnych" (punk, new wave, reggae, metal, awangarda, industrial, yass itd.) wraz z przekazanymi nazwami miejscowości, z których dane zespoły pochodziły/pochodzą.
Projekt ma cztery stanowcze cele:
- stanowi realnie kompletny katalog, który jest wartością samą w sobie dla entuzjastów muzyki polskiej i badaczy zjawisk muzycznych i socjologicznych (w tym przypadku głównie subkulturowych)
- sporządzone w ten sposób zestawienie ma gigantyczny walor językowy: stanowi skarbnicę onomastyczną; nazwy zespołów - nierzadko kuriozalne, słowotwórcze, absurdalne, zaczerpnięte z języka potocznego, afirmujące banał codzienności, przedmioty stosowania codziennego, imitujące nowomowy wszystkich czasów, posklejane z językowych odpadów - stanowią jedyne w swym rodzaju źródło współczesnej historii społecznej świadomości
- przekazane nazwy miejscowości świadczą o masowej skali zjawiska, wśród prezentowanych zespołów są i te z niedużych miasteczek, a choćby wsi, z najistotniej peryferyjnych regionów Polski; zaświadczają o demokratycznym charakterze sceny muzycznej; wreszcie - taka perspektywa odkłamuje współczesną historię muzyki polskiej i obala obowiązujący punkt widzenia preferujący centra w typu największych miast (Warszawa, Wrocław, Trójmiasto) z kilkoma, schematycznie powtarzanymi wyjątkami
- to zestawienie, pozbawione aspektu cenzury i autocenzury, prezentuje subkulturową barwność sceny muzycznej po raz pierwszy w pełnej krasie, wraz z jej kuriozalnymi, ciemnymi czy wręcz niebezpiecznymi stronami - spis zawiera bowiem także nazwy zespołów np. Satanistycznych czy neonazistowskich; takie podejście pozwala na całkowitą ocenę zjawiska, pozbawioną infantylnych, upiększających czy mitologizujących narracji